Primăria scoate bani pentru maşinile care dau în gropi

Primăria scoate bani pentru maşinile care dau în gropi
14.600 de lei din bugetul local vor fi plătiţi unei societăţi de asigurări de către primărie pentru starea proastă în care se găsea Bd. Muncii în 2010. Anul trecut municipalitatea a achitat 28.000 de lei într-o speţă asemănătoare.

Instanţele clujene obligă administraţia locală să plătească daune unei societăţi de asigurări care a achitat, la rândul ei, daune unui clujean care şi-a accidentat maşina pe traseul liniei de tramvai de pe Bd. Muncii, acum patru ani, pentru că primăria nu a reparat sau a semnalizat corespunzător gropile din carosabil.

Povestea costă bugetul local 14.600 de lei: Lucian Haciu a condus, în 12 iulie 2010, autorismul Volkswagen Jeta, proprietate a societăţii Verbau România, pe Bd. Muncii, spre parcul industrial Tetarom II şi, efectuând o manevră de evitare a unui câine, a intrat cu rotile autoturismului în şanţurile formate în carosabil de-a lungul liniei de tramvai, avariind maşina. Autoturismul avea asigurare Casco, iar daunele, de 8.700 de lei, au fost suportate de societatea de asigurare Omniasig Vienna Insurance Group.


Aceasta din urmă s-a adresat instanţei pentru recuperarea prejudiciului, cu dobândă, de la primăria clujeană, în calitate de administrator al drumului. A demonstrat şi în instanţă că defecţiunile produse autoturismului au fgost provocate exclusiv de starea necorespunzătoare a drumului public, respectiv existenţa la locul producerii accidentului a unei gropi adânci în carosabil, nesemnalizată corespunzător de către administratorul drumului (Primăria Cluj-Napoca), deşi constituia un pericol pentru circulaţia rutieră.


Instanţa a dispus ca primăria să plătească societăţii de asigurări despăgubiri cu dobândă, plus cheltuielile de judecată, respectiv contravaloarea reparaţiilor suportate de societatea de asigurări, 8.700 de lei, plus 1.000 de lei, dobânda de la data depunerii acţiunii, 2011, şi până la achitarea sumei, dar şi cheltuieli de judecată de 4.900 de lei.


Pe ordinea de zi a Consiliul Local de la şedinţa ordinară de luni apare un proiect de hotărâre privin achitarea celor peste 14.600 de lei către Omniasig Vienna Insurance Group. Fiind vorba despre o sentinţă definitivă şi irevocabilă, după cu explică Reprezentanţii Serviciului Juridic-Contencios al primăriei, s-a dispus respectarea acesteia.


Nu este prima dată când primăria plăteşte despăgubiri celor care despăgubesc avariile la autoturisme implicate în accidente generate de starea proastă a străzilor din oraş. Anul trecut, administraţia locală a fost nevoită să achite peste 28.000 de lei, tot către Omniasig Vienna Insurance Group, pentru un accident de pe strada Lombului produs în 20 iulie 2009, tot generat de starea proastă a carosabilului. Fiind vorba tot despre despre o sentinţă irevocabilă, Serviciul Juridic-Contencios şi Direcţia Economică a primăriei a propus asumarea plăţii celor peste 28.000 de lei către firma de asigurări.

Comenteaza