Pregătiri pentru achiziţionarea celor 10 autobuze noi. Câte contestaţii s-au depus

Pregătiri pentru achiziţionarea celor 10 autobuze noi. Câte contestaţii s-au depus
Potrivit surselor ziuadecj.ro, niciuna din companiile care au pierdut sau au fost descalificate la licitaţia Companiei de Transport Public nu a depus contestaţii. Astfel, contractul cu firma Briari's, importator Iveco Bus, ar putea fi semnat în cel mai scurt timp.

Cinci ofertanţi au participat la licitaţie, iar marele învingător este Briari's, importator Iveco Bus. Singurul concurent al autobuzelor fabricate în Franţa a fost Isuzu Anadolu, cu maşini Temsa.

Turcii au avut preţul mai bun, dar au obţinut un punctaj mai slab.
Preţul ofertei a contat în proporţie de 65% în stabilirea punctajului câştigătorului. În calcul au mai fost luate valori precum consumul de carburant, costurile cu poluanţii, perioada de garanţie şi raportul masei utile raportat la cea maximă admisă.

Printre companiile descalificate s-au aflat Mercedes, un gigant cunoscut pentru calitatea produselor sale, şi Solaris, care tocmai a trimis 40 de autobuze noi la Cluj în contractul derulat cu primăria.

Din informaţiile pe care ZIUA de CLUJ le are, nicio companie nu a depus contestaţie la această licitaţie, deşi au existat mai multe nemulţumiri. Firmele au fost inhibate şi de suma de peste 20.000 de euro pe care ar fi trebuit să o depună la CNSC ca garanţie, sumă pe care ar fi pierdut-o dacă contestaţia nu era validată de comisie.

"Mi s-a spus că astăzi (n.red. luni) voi fi informat când se semnează contractul pentru că astăzi la ora 12 a expirat termenul până la care puteau fi depuse contestaţiile", a declarat Daniel Călin, branch manager Briari's.

Briari's a oferit autobuze Iveco Urbanway 3D Low Entry, care valorează circa 930.000 de lei, plus taxa pe valoarea adăugată. Aceasta înseamnă un net de circa 207.000 de euro la cursul euro de luni, dar calculul valutar - conform caietului de sarcini - s-a făcut la 17 octombrie 2014 şi dădea un rezultat în jurul a 205.000 de euro. Banii ar urma să fie plătiţi abia după ce autobuzele ajung la Cluj şi sunt testate.

Caracteristici Iveco Bus Urbanway 3D
• motor Cursor 9, Euro 6
• 12 metri lungime
• foloseşte tehnologia Hi eSCR
• cutie viteze ZF
• EBS
• lumini de zi, poziţii, semnalizatoare şi blocul de lumini spate sunt de tip LED
• alternatoare de 80+140 A
• 22 locuri pe scaun
• rampă electrică pentru acces scaun cu rotile
• spaţiu dedicat pentru aşezarea scaunului cu rotile
• iluminare continuă LED
• iluminare deasupra uşilor de acces
• trape electrice
• 3 uşi de acces - uşă faţă cu deschidere spre interior, uşă mijloc şi spate cu deschidere spre exterior
• Aer condiţionat pasageri

ZIUA de CLUJ v-a prezentat în decembrie 2014, în exclusivitate, valoarea tuturor ofertelor, iar maşinile Iveco se aflau printre cele mai scumpe. Sumele sunt exprimate în lei, rotunjit:

1. Mercedes..........................944.000 lei
2. Briari's (Iveco)...................930.000 lei
3. Solaris.............................914.000 lei
4. Isuzu Anadolu (Temsa)......893.000 lei
5. BMC (Eurobus)..................701.000 lei

„Am câştigat pentru că am avut cel mai bun raport preţ-calitate. Autobuzele noastre sunt foarte apreciate în România. Circulă în multe oraşe ale ţării, inclusiv în Bucureşti. Conform contractului-cadru, CTP îşi rezervă dreptul de a comanda oricâte autobuze în timp de şase luni, între unul şi 10 autobuze", declara săptămâna trecută, pentru ZIUA de CLUJ, Daniel Călin, branch manager Briaris Vâlcea.

Autobuzele Iveco Bus sunt rudele unor maşini care se află de multă vreme în parcul auto CTP, Iris Bus. Practic, din 24 mai 2013, marca Iris Bus a fost înlocuită de Iveco Bus în portfoliul companiei italiene.

Autobuzele care vor circula la Cluj sunt fabricate în localitatea franceză Annonay şi, din acest punct de vedere, sunt cele mai „occidentale" dintre cele care au fost oferite la licitaţie. Maşinile Mercedes şi Temsa sunt fabricate în Turcia, Solaris, în Polonia, iar Eurobus, în România.

Licitaţia aceasta a fost ca un thriller, care a ţinut în suspans presa şi companiile participante. Ofertele s-au deschis în 27 octombrie, iar comisia de licitaţie avea la dispoziţie 20 de zile să se dumirească în legătură cu ofertele sau, dacă nu, să ceară lămuriri de la firme; apoi trebuia să anunţe câştigătorul. Numai că, până în 16 noiembrie, comisia nu a putut lua o decizie şi a cerut prelungirea termenului cu încă o perioadă de 20 de zile.

Conform legii, avea acest drept o singură dată, pe baza unei note justificative a motivelor întârzierii pe care este obligată sa o trimită tuturor participanţilor la licitaţie. În 6 decembrie, de Moş Nicolae, era obligatoriu să avem câştigătorul, dar contractul nu a fost lăsat în ghetuţele nici unui ofertant. Abia la începutul anului, după o lună de la ultimul termen legal, CTP a trimis documentele companiei câştigătoare şi celor descalificate.

Comenteaza