Polonezii vin cu cele 40 de autobuze noi. Licitaţia nu a fost contestată

Polonezii vin cu cele 40 de autobuze noi. Licitaţia nu a fost contestată
Licitaţia pentru cele 40 de autobuze pe care vrea să le cumpere Primăria Cluj-Napoca nu a fost contestată.

Licitaţia pentru cele 40 de autobuze noi pe care municipalitatea le va pune la dispoziţia Companiei de Transport (CTP) Cluj-Napoca a fost câştigată, la fel ca în cazul tramvaielor aduse în 2012, de o firmă poloneză, Solaris Bus&Coach, din Poznan. Polonezii vin să semneze contractul săptămâna viitoare.

"Nu s-a contestat licitaţia, cu alte cuvinte suntem în măsură să încheiem la începutul săptămânii viitoare contractul pentru cumpărarea celor 40 de autobuze, urmând ca CTP să mai achiziţioneze încă 10 autobuze pe banii lor. Autobuzele vor veni în tranşe, până la sfârşitul anului. Vor avea cele mai moderne dotări: sunt dotări de ultimă generaţie de la internet şi GPS până la platformă scăzută şi aer condiţionat, tot ceea ce înseamnă modern", a declarat, pentru ZIUA de CLUJ, primarul Emil Boc.

Firma Solaris Bus&Coach Polonia a fost declarată drept câştigătoare, cu o ofertă financiară de 49.626.600 lei, fără taxa pe valoarea adăugată (faţă de valoarea estimată de 50.720.000 lei fara TVA). Aşadar, primăria va plăti pentru fiecare autobuz peste 282.000 de euro. 

Firma câştigătoare a acumulat 100 de puncte, conform punctajului întocmit pe baza criteriilor de atribuire. S-a avut in vedere perioada de garantie (in acest caz 3 ani/180.000 km), consumul de combustibil (l/100 km) (60,5 l/100 km), costuri cu poluanţii (41.969,12 euro pentru 100 km) şi valoarea raportului masă utilă/masă maxim admisă.

Pretenţiile exprimate de primărie în caietul de sarcini au fost destul de mari: motor diesel, normă de poluare Euro 6, cu garanţie minimă de trei ani, cu o durată de funcţionare de 15 ani, aer condiţionat, camere de luat vederi în interior şi exterior, podea joasă şi alte dotări pentru persoanele cu dizabilităţi, cu o lungime de 18 m şi cu o lăţime de 2,5 m, cu uşi cu acces dublu pe partea dreaptă, cu validatoare duale pentru bilete, cu lămpi cu led, iluminat interior fluorescent şi 150 de locuri.

"Am vrut tot ce este mai modern în materie de autobuze la ora actuală", a spus directorul CTP, Liviu Neag.

Primăria va plăti autobuzele din creditul de 300 de milioane de lei de la CEC Bank, accesat în 2011 pe o perioadă de 30 de ani, din care până la începutul lui 2014 au fost cheltuiţi 179,3 milioane. 2014 este ultimul an în care mai pot fi cheltuiţi bani.

În total, Clujul va avea 50 de autobuze noi: pe lângă cele 40 cumpărate de municipalitate, alte 10 vor fi cumpărate de CTP din surse proprii. Procedura de licitaţie nu a fost încă pornită.

Comenteaza