Podul peste Nadăş, din nou în şantier. Cât vor dura lucrările şi care sunt restricţiile de circulaţie

Podul peste Nadăş, din nou în şantier. Cât vor dura lucrările şi care sunt restricţiile de circulaţie
Primăria Cluj-Napoca a reluat oficial lucrările la Podul peste Nadăs, cuprinse în proiectul privind reabilitarea tramei stradale adiacente liniei de tramvai.

Mai precis, municipalitatea clujeană a anunţat reînceperea lucrărilor pe strada Oaşului, pe un tronson de aproximativ 128 metri liniari din zona acestui pod.

După ce modernizarea sa a fost oprită timp de patru luni, pe perioada iernii, odată cu venirea primăverii a venit timpul ca şantierul să fie redeschis, iar soluţia provizorie găsită de constructor pentru ca circulaţia să fie redată în sezonul rece să fie înlocuită cu cea definitivă. 

Astfel, până în cursul lunii iunie, când ar fi trebui să fie finalizate lucrările, traficul rutier în zona podului va avea de suferit, fiind interzisă oprirea, staţionarea şi parcarea pe strada Oaşului.

"Având în vedere că pe strada Oaşului se execută şi lucrări de modernizare a tramei stradale, circulaţia auto se va desfăşura pe fiecare sens de circulaţie pe linia de tramvai, iar în zona de lucrări la linia de tramvai pe banda I (de la bordură). Şantierul este semnalizat cu indicatoare rutiere reflectorizante", au precizat reprezentanţii primăriei.

În acelaşi timp, circulaţia tramvaielor 100 şi 102 a fost suspendată. Transportul pe linia 100 va fi asigurat până la terminarea lucrărilor cu autobuze, în timp ce posesorii de abonamente pe linia 102 vor călători până în Piaţa Gării cu linia 101 de tramvaie, iar în continuare cu linia 100 de autobuze.

Lucrările la Podul Nadăş au fost demarate la începutul lunii iulie 2014 şi ar fi trebuit să se încheie în noiembrie. Pe durata lor, circulaţia auto pe strada Oaşului a fost închisă, iar traficul rutier din zonă a fost deviat pe străzile adiacente: Maramureşului, Gării şi Giordano Bruno.

Mai multe probleme tehnice apărute au dus însă la încetinirea lucrărilor, constructorii dând vina pe condiţiile tehnice impuse, iar nervii clujenilor au fost întinşi la maxim. În noiembrie, din cauză că pentru montarea şinelor este necesară o temperatură de 17 grade, aceştia s-au văzut nevoiţi să apeleze la soluţii provizorii pentru a reda circulaţia pe timpul sezonului rece.

Refacerea Podului Nadăş face parte din proiectul de reabilitare a tramei stradale de acces la zona industrială, în cadrul căruia mai sunt cuprinse podurile peste Valea Chintăului, canalul Morii şi cel de pe strada Horea. Ele vor fi modernizate complet, inclusiv în ceea ce priveşte iluminatul stradal sau mobilierul urban necesar. Lucrările sunt realizate de către firma ARL Cluj, iar valoarea lor se ridică la 6,27 milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată.

Comenteaza