Podul Garibaldi are autorizație de construire

Podul Garibaldi are autorizație de construire
Podul Garibaldi

Primăria Cluj-Napoca pregătește demersurile de modernizare a podului Garibaldi.

Primarul Clujului a anunțat că planurile de modernizare a podului Garibaldi au intrat în linie dreaptă. ”Ieri (marți, n. red.) am semnat autorizația de construire. Urmează să se realizeze caietul de sarcini și să se scoată la licitație execuția”, a spus Emil Boc. Podul va fi modernizat ”sub trafic”, întrucât închiderea sa completă pentru un an ar fi un dezastru pentru șoferii din cartierul Grigorescu.

Consiliul Local a aprobat în luna decembrie indicatorii tehnico-economici pentru podul Garibaldi, reieșiți din studiul de fezabilitate. Există și o estimare de preț: 7.090.541 de lei ar urma să coste modernizarea refacerea podului care leagă zona Parcului Central de cartierul Grigorescu.

O mare parte din această sumă ar putea fi suportată de Ministerul Dezvoltării Regionale, întrucât proiectul a fost inclus în Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL) II. Podul ar urma să aibă 50,30 m lungime și trei deschideri. Lățimea structurii va avea 20-24 m, iar carosabilul, 14 m, adică patru benzi de circulație. Actualul pod are numai trei benzi.

Va exista trotuar și pistă pentru biciclete. S-a stabilit inclusiv că este nevoie de nouă grinzi. Spre comparație, la podul peste Someș de la autostradă, la Gilău, se vor folosi 64 de grinzi. Durata de execuție a fost estimată la nouă luni. Experiența de la podul Traian ne spune însă că va dura, cel mai probabil un an, întrucât pe timp de iarnă lucrările se sistează.

Ideea modernizării podului Garibaldi are cam patru ani vechime. Primăria a prezentat, în 2014, un proiect arhitectural futurist pentru podul Garibaldi. Acesta a fost însă "desființat" de unii dintre specialiști, care au susținut că este nevoie de un pod simplu și funcțional. Nu doar proiectul a fost un motiv de întârziere, ci și stăvilarele de sub pod.

Comenteaza