O ofertă pentru tronsonul 2 al Centurii Metropolitane a Clujului: asociere România, Bulgaria, Ucraina/ Una dintre firme, legături cu un baron PSD

O ofertă pentru tronsonul 2 al Centurii Metropolitane a Clujului: asociere România, Bulgaria, Ucraina/ Una dintre firme, legături cu un  baron PSD

Urmează perioada de evaluare, maxim 90 zile lucrătoare. Valoarea contractului este de 3.525.487.694,39 lei fără TVA.

''Veste bună pentru centura metropolitană a Clujului. Avem un ofertant la licitația pentru realizarea Centurii. Urmează perioada de evaluare, maxim 90 zile lucrătoare. Azi s-a încheiat perioada de depunere a ofertelor pentru realizarea Centurii Metropolitane a Clujului, tronsonul 2, în valoare de 3.525.487.694,39 lei fără TVA, valoare de licitație. A fost depusă o oferta din partea Asocierii CON-A OPERATIONS, DIMEX 2000, HYDROSTROY AD, CONCELEX si Automagistral-Pivden. Precizez faptul că licitația pentru primul tronson al Centurii metropolitane a fost adjudecată'', a declarat edilul Emil Boc.

CON-A este una din cele mai mari firme de construcții din România cu capital integral românesc privat, fondată în martie 1990. Compania Con-A din Sibiu dezvoltă cel mai mare proiect de investiție străină din România din acest moment. Este vorba despre fabrica de anvelope a grupului finlandez Nokian Tyres de la Oradea - o investiție despre care se vorbește că poate ajunge la 1,5 miliarde de euro.

Infiintata in anul 2000 S.C. DIMEX 2000 COMPANY (BN) ofera o gama variata de servicii si produse in constructia si intretinerea de drumuri si poduri,constructii civile si instalatii, producerea betoanelor industriale si rutiere, producerea mixturilor asfaltice, inchirierea utilajelor de constructii si comercializarea materialelor de constructii.

Compania Hydrostroy AD este o fostă companie de stat bulgărească înființată în anul 1962 sub numele de Vodstroy – Varna de Direcția Generală de Gospodărire a Apelor din subordinea Consiliului de Miniștri. În 1970, a fost rebotezată SU Water Construction iar după 1990 a fost privatizată. În 2016, Hydrostroy AD a cumpărat firma Vodstroy 98 AD, actuala VDH AD, luată și ea în asociere de cumătrul lui Ionel Arsene (celebrul baron PSD de Neamț), Gheorghe Vlasie. Hydrostroy a făcut parte din mai multe asocieri alături, care au câștigat împreună un contract de peste 113 milioane lei pentru construcția centurii Galațiului. (MAI MULTE AICI!)

Compania de construcţii Concelex din Bucureşti, controlată de antreprenorul Daniel Piţurlea, a câştigat un contract de 134,2 mil. lei (peste 27 mil. euro) cu CJ Maramureş pentru realizarea unui nou terminal de pasageri la Aeroportul Internaţional Maramureş din Baia Mare.

Automagistral-Pivden şi-a înce­put activitatea în anul 2004, cu doar câteva zeci de angajaţi şi puţine e­chipamente. Compania ucraineană are experien­ţă în construirea de autostrăzi, men­tenanţa lor şi alte proiecte rutiere. În 2020, şi-a creat o divizie de construcţii de poduri, iar pe parcursul anului trecut a restaurat peste 40 de astfel de obiective şi a lucrat la întreţinerea a peste 6.500 de kilometri de drumuri, de pe tot teritoriul Ucrainei, având însă lucrări şi în Republica Moldova. Compania, cu sediul în Odesa, se ocupă şi de producţia de asfalt.

Cele două tronsoane licitate inițial au fost comasate, iar la valoarea indicatorilor financiari eligibili pentru actualizare din devizul general a fost aplicat indicele de actualizare în procent de 14,8%.Valoarea actualizată a investiției este de 1.145.879.685,65 euro. Valoarea anterioară a fost 998.547.953,25.

SC Viarom Construct SRL, în asociere cu SC Electrogrup SA a câștigat licitația pentru primul tronson al centurii. Valoarea de licitație a fost de 102 milioane lei, valoarea adjudecată de 94 de milioane de lei. Termenul de execuție este de 14 luni, plus 6 luni de proiectare. Au fost 6 ofertanți la această licitație.

Centura Metropolitană Cluj-Napoca va avea în total 42 de kilometri și o durată de realizare de 4 ani (fiecare etapă). Pe traseul principal și pe drumurile de legătură sunt prevăzute 5 tuneluri de tip cut&cover respectiv galerie cu forare subterană. Pentru prima etapă de realizare a Centurii Metropolitane este prevăzută o lungime de 23,67 km și aproape 20 de kilometri de drumuri de legătură, iar pentru etapa II 18,6 kilometri și aproape 14 kilometri drum de legătură.

Comenteaza