Nesimţire maximă: şantierul din faţa gării, abandonat de două săptămâni

Nesimţire maximă: şantierul din faţa gării, abandonat de două săptămâni
Porumbeii şi ciorile sunt singurele vietăţi care au populat şantierul monitorizat de ZIUA de CLUJ în ultimele două săptămâni. Cum alte noutăţi n-avem a vă transmite despre proiectul unirii pasajelor subterane, am făcut un tur de orizont al stării şantierelor finanţate cu bani europeni.

Pe şantierul „adoptat" de ZIUA de CLUJ bate vântul şi la propriu şi la figurat. De două săptămâni constructorul angajat de primărie, firma ABED NEGO din Oradea aparţinând unui fost subordonat de la CFR al viceprimarului Gheorghe Şurubaru, a abandonat complet munca la acest obiectiv. Cum n-am avut nici săptămâna aceasta ce noutăţi să vă arătăm de pe şantierul cu pricina, am decis să facem o plimbare scurtă, pe o mare parte din şantierele care, finanţate fiind din bani europeni, ar trebui finalizate până la 31 decembrie, nu de alta dar, în ciuda temperaturilor primăvăratice din aceste zile, îngheţul e după colţ, moment din care nu se va mai putea lucra nici măcar în ritmul adormit în care s-a lucrat până acum.

Strada Horea poate fi catalogată ca aproape terminată, deşi mai sunt, încă, porţiuni importante de trotuar care nu şi-au primit dalele mult aşteptate. Pe latura nordică a pieţei Gării, noile locuri de parcare pavate cu piatră cubică sunt aproape gata, în schimb fostul scuar acoperit cu iarbă, în care îşi aveau sălaşul o fântână arteziană (demolată între timp) şi statuia lui Horea este, în continuare, decopertat şi transformat în loc de depozitare a utilajelor şi materialelor.

Strada Bariţiu are, în continuare, o bandă de pe sensul spre piaţa Mihai Viteazu blocată, în vreme ce pe a doua bandă, pe acelaşi sens de mers, încă nu s-a turnat stratul de uzură, drept dovadă, diferenţele de nivel dintre benzi. Pe sensul spre parc se circulă în continuare pe o singură bandă pentru că, în lipsa locurilor de parcare desfiinţate de pe partea opusă, maşinile parcate ocupă complet prima bandă. Platoul din faţa Operei Maghiare e în aceeaşi stare dezolantă, decopertat şi acoperit cu munţi de pietriş, utilaje şi alte materiale.

Nu se mai construieşte fantasmagorica bandă suspendată deasupra Someşului, în schimb tocmai a fost săpată banda unu pe direcţia spre stadion de pe Splaiul Independenţei, între Opera Maghiară şi podul din dreptul hotelului Napoca. În ritmul de lucru cu care ne-au obişnuit asfaltagiii primăriei probabil că pe acolo se va putea circula din nou la primăvară, deci adio bani europeni. În schimb pare că s-a încheiat, în sfârşit, calvarul şoferilor care circulau pe b-dul Primăverii pe sensul de mers spre Colina. După luni întregi în care n-au mişcat un deget, putorile de costructori s-au îndurat să asfalteze şi acel tronson, la fel ca şi sensul giratoriu de la intersecţia cu str. Islazului.

Şi am ajuns la, probabil, cea mai mare bătaie de joc la care s-au pretat asfaltagiii plătiţi din banii clujenilor, şantierul de pe Calea Moţilor. Mai ţineţi minte, primarul Emil Boc promitea că în 15 septembrie va fi complet finalizat şi circulabil auto tronsonul dintre primărie şi str. George Coşbuc. Ei bine, nici după două luni de la acel termen lucrurile nu stau aşa. Prima bandă, pe sensul de mers spre Mănăştur, e închisă circulaţiei, fiind organizare de şantier pentru cei care trudesc să repare trotuarul, dar şi pe benzile aşa-zis circulabile şoferii trebuie să facă slalom printre capacele de canal pentru că încă tot n-a fost turnat startul de uzură şi riscă să-şi taie cauciucurile.

Mai menţionăm un singur lucru: pe întreg traseul prezentat n-am întâlnit muncitori lucrând decât pe Splaiul Independeţei şi pe Calea Moţilor. În ritmul ăsta, nici dacă s-ar îndura de ei Cel de Sus şi ar face iarna ca vara la Cluj, tot n-ar fi capabili să termine lucrările în interiorul termenului impus de exerciţiul financiar european din care ar trebui să fie finanţate proiectele. Acuzat în repetate rânduri de haosul pe care l-au creat lucrările de infrastructură pornite de-a valma în oraş, Boc se apăra explicând că a preferat să le facă pe toate anul acesta din bani europeni şi nu anul viitor din banii clujenilor (între noi fie vorba, şi ăia europeni sunt tot banii clujenilor, că doar şi noi cotizăm la bugetul UE). Dar, dacă, pentru că a acceptat lucrul în bătaie de joc al constructorilor, Boc se va trezi că va trebui să plătească lucrările din banii primăriei, oare ce explicaţii va mai găsi la anul, în prag de alegeri?

 

Comenteaza