N-au contestat, dar au protestat. “CTP a pierdut 500.000 de euro!”

N-au contestat, dar au protestat. “CTP a pierdut 500.000 de euro!”
O companie care a participat la licitaţia pentru cele 10 autobuze nearticulate organizată de Compania de Transport Public (CTP) a lansat o serie de acuzaţii.

BMC Truck&Bus, una dintre cele cinci companii care s-au înscris la licitaţia pentru autobuzele scurte pe care doreşte să le achiziţioneze CTP, a protestat împotriva faptului că a fost descalificată şi a adus o serie de acuzaţii conducerii companiei.

Într-un comunicat trimis la redacţie, reprezentanţii societăţii susţin: "CTP interzice nelegal să circule pe străzile Clujului autobuze 100% româneşti".

După ce ani de zile a importat maşini BMC din Turcia, acum societatea din Ilfov are un produs propriu, Eurobus, despre care susţine că poate concura cu orice alt autobuz modern din lume.

Deşi au mai multe nemulţumiri, pe care le prezentăm mai jos, cei de la BMC Truck&Bus au decis să nu conteste licitaţia. De altfel, niciuna dintre firmele descalificate sau necâştigătoare nu s-a adresat CNSC.

"Bravo CTP, care îşi face griji ca noi să nu avem probleme financiare!"

Principala acuzaţie a celor de la BMC Truck&Bus este că CTP pierde o sumă uriaşă alegând să cumpere alt autobuz. Aşa cum ZIUA de CLUJ v-a informat, câştigătoarea licitaţiei a fost declarată compania Briari's, care a oferit maşini Iveco Bus Urbanway 3D.

„În motivaţia descalificării, ni s-a spus că autobuzele noastre sunt prea ieftine, iar CTP este îngrijorată că, făcând oferta la o sumă atât de mică, firma noastră nu realizează profitul care să îi acopere riscul de a intra în insolvenţă.

Bravo Companiei de Transport Public, care îşi face griji ca noi să nu avem probleme financiare! Cine a ieşit în pagubă a fost de fapt CTP, care pierde aproximativ 500.000 de euro. Ne întrebăm în ce scop şi pentru cine a dorit să piardă CTP banii aceştia", scrie în comunicatul BMC.

Concret, potrivit informaţiilor noastre, Briari's a oferit autobuzele Iveco la aproximativ 930.000 de lei unitatea (plus taxa pe valoarea adăugată), iar BMC a înscris în competiţie maşini Eurobus la 701.000 de lei (+TVA). Calculat la un maximum de 10 autobuze comandate, diferenţa de preţ este de 2.290.000 lei, ceea ce înseamnă, la cursul euro de marţi dimineaţă, 508.685 de euro.

Trebuie subliniat, însă, că preţul ofertei a contat în proporţie de 65% în stabilirea punctajului câştigătorului. În calcul au mai fost luate valori precum consumul de carburant, costurile cu poluanţii, perioada de garanţie şi raportul masei utile raportat la cea maximă admisă.

Cu acelaşi echipament, unul da, altul ba

Un alt motiv pentru care constructorul ilfovean a fost descalificat este, potrivit comunicatului primit, soluţia informatică aleasă pentru integrarea în sistemul de ticketing. BMC susţine că un alt concurent nu a fost descalificat, deşi a ales aceeaşi soluţie tehnică.

"Cel puţin doi ofertanţi la licitaţie au oferit echipamente de ticketing identice, aceeaşi marcă, produse de acelaşi producător, având aceeaşi problema de integrare la sistem, însă Compania de Transport Public a hotărât că echipamentele oferite pe autobuzul românesc nu sunt bune, iar aceleaşi echipamente oferite pe alt autobuz sunt bune, autobuzul românesc a fost descalificat pentru acest motiv, iar celălalt autobuz nu a fost descalificat", spun cei de la BMC Truck&Bus.

Concret, potrivit surselor ZIUA de CLUJ, atât BMC, cât şi Isuzu Anadolu au optat pentru soluţii IT oferite de Radcom şi nu de CS Vision, câştigătoarea licitaţiei pentru programul informatic al sistemului de ticketing care urmează să fie implementat la Cluj. În caietul de sarcini se cerea ca soluţia IT aleasă de companiile participante la licitaţie să se integreze cu sistemul care va funcţiona la Cluj. Mai mulţi ofertanţi au ales softul Radcom, care era mai ieftin.

Printre motivele descalificării se mai află faptul că BMC a oferit în plus un kit tahograf, care nu era cerut în caietul de sarcini, respectiv că nu s-ar fi prevăzut - în costurile finale - sume de bani pentru instruirea personalului şi pentru mentenanţă.

"Toate motivele de eliminare sunt de râs. Regia ar trebui să gândească în interes propriu, nu dacă pierd alţii. Astfel, CTP i-a făcut pe clujeni să piardă 500.000 de euro. Cerem verificarea acestei situaţii", mai spun reprezentanţii BMC.

La licitaţie au participat cinci companii. Acestea sunt, în ordinea preţului oferit, Mercedes, cu autobuze fabricate în Turcia, Briari's, cu Iveco Bus produse în Franţa, Solaris, firma poloneză care a trimis deja 40 de autobuze la Cluj, Isuzu Anadolu, care a propus mijloace de transport de persoane Temsa, asamblate în Turcia, şi BMC Truck&Bus, care a dorit să vină la Cluj cu primele sale autobuze Eurobus. Trei societăţi au fost descalificate, Mercedes, Solaris şi BMC, iar dintre cele două rămase în competiţie a câştigat Briari's.

 

 

 

Comenteaza