Licitaţie deblocată. Instanţa a decis soarta contractului pentru operarea sistemului de bike-sharing

Licitaţie deblocată. Instanţa a decis soarta contractului pentru operarea sistemului de bike-sharing
După mai bine de jumătate de an în care licitaţia a fost blocată de contestaţii, instanţa a dat decizia finală. Acum, contractul pentru operarea şi întreţinerea sistemului de bike-sharing poate fi semnat.

Deşi pistele sunt departe de a fi funcţionale, iar proiectul mai are nevoie de lucrări suplimentare până a putea fi utilizat, municipalitatea a scos la licitaţie, în luna mai, contractul pentru operarea şi întreţinerea sistemului de bike-sharing - Cluj Bike. Însă de atunci, licitaţia a fost blocată în contestaţii, iar Primăria nu a putut semna contractul.

Miercuri, 17 decembrie, Curtea de Apel Cluj a decis că respinge plângerea formulată de către Regia Autonomă a Domeniului Public (RADP) şi a dispus menţinerea deciziei CNSC din noiembrie, mai exact a dispus continuarea procedurii de achiziţie publică. Astfel, contractul pentru operarea sistemului de bike-sharing ar putea fi semnat în cel mai scurt timp.

Societatea care va semna contractul se va ocupa în prima etapă de gestionarea sistemului bike-sharing: supravegherea softului, întreţinerea acestuia, distribuirea bicicletelor la standuri, iar mai apoi va fi răspunzătoare de gestionarea, repararea şi întreţinerea parcurilor de vehicule.
În cursa pentru administrarea efectivă a reţelei de bike-sharing s-au înscris trei firme: RADP, Sport Arena SRL şi Wind Technologies SRL. Oferta celor de la Sport Arena a fost respinsă, fiind catalogată ca inacceptabilă şi neconformă, deoarece nu a dat curs solicitării de clasificare şi nu a depus toate documentele necesare conform HG 925/2006. Iniţial, la sfârşitul lunii iulie 2014, contractul a fost atribuit Regiei Autonome a Domeniului Public (RADP) Cluj-Napoca. Cealaltă firmă rămasă în joc, Wind Technologies, a depus o contestaţiei, iar CNSC a hotărât anularea raportului procedurii şi reevaluarea ofertelor.

Primăria a declarat neconformă şi a respins oferta RADP, declarând câştigătoarea firma Wind Technologies. După comunicarea rezultatului, RADP a depus o contestaţie prin care s-a solicitat: anularea raportului procedurii de atribuire prin care oferta depusă de către Wind Technologies SRL a fost desemnată oferta câştigătoare, precum şi a tuturor actelor subsecvente acestuia, inclusiv a adresei de comunicare a rezultatului procedurii de atribuire, constatarea faptului că oferta Wind Technologies este inacceptabilă, inadmisibilă şi neconformă, dispunerea reevaluării ofertelor ţinând cont de motivele invocate în contestaţie.

În luna noiembrie 2014, CNSC, „în temeiul art. 278 alin.(5) din OUG nr. 34/2006 cu modificările şi completările ulterioare, respinge ca inadmisibilă contestaţia formulată de Regia Autonomă a Domeniului Public (RADP), în contradictoriu cu Municipiul Cluj-Napoca, în partea care priveşte admisibilitatea propriei oferte.", se arată în documentul emis de CNSC. Totodată, „în temeiul art. 278 alin.(5) şi alin.(6) din OUG nr. 34/2006, cu modificările şi completările ulterioare, respinge ca nefondată contestaţia formulată de RADP, în contradictoriu cu Municipiul Cluj-Napoca, în partea care priveşte oferta Wind Technoligies SRL". Astfel, CNSC a dispus continuarea procedurii de achiziţie publică. Dacă soluţia dată de CNSC părea să fie rezolvarea tuturor problemelor, iar lucrurile începeau să meargă pe făgaşul normal, iar semnarea contractului părea să se apropie, RADP a decis atacarea deciziei.

Deşi potrivit legii, conform OUG 34/2006, contractul s-ar fi putut încheia, chiar dacă se face plângere împotriva deciziei CNSC şi deşi Primăria ar fi putut semna deja contractul, instituţia a preferat să aştepte decizia instanţei, motivând că, oricum, din cauza faptului că este iarnă nu se putea da drumul proiectului din cauza condiţiilor meteorologice. Miercuri, 17 decembrie, Curtea de Apel Cluj a respins plângerea RADP împotriva deciziei nr.2830/310C10/3316, pronunţată la data de 05.11.2014 de C.N.S.C., pe care o menţine în întregime. Decizia este definitivă. Astfel, se poate dispune continuarea procedurii de achiziţie publică, ceea ce înseamnă că Primăria Cluj-Napoca va putea încheia contractul cu societatea Wind Technologies, pentru suma de 7.205.647 lei fara TVA.

Reţeaua de bike sharing implică crearea a 50 de puncte pentru închirierea bicicletelor (din care 43 în Cluj-Napoca şi restul în comunele Apahida şi Floreşti) şi dotarea acestora cu peste 500 de biciclete, dar şi trasarea şi construirea unor rute speciale pentru biciclişti între Apahida, Cluj-Napoca şi Floreşti. Autorităţile promit că întregul proiect va funcţiona în prima parte a anului viitor. Însă între timp, staţiile sunt goale, bicicletele stau în depozite, iar pistele nu au fost încă finalizate.

Citiţi AICI întreaga istorie a proiectului de bike-sharing la Cluj

Comenteaza