Kiat rămâne în cărţi pentru modernizarea drumurilor judeţene. La un preţ mai mare

Kiat rămâne în cărţi pentru modernizarea drumurilor judeţene. La un preţ mai mare
Consiliul Judeţean nu se mai grăbeşte să anuleze contractul semnat cu Kiat pentru reabilitarea drumurilor judeţene. O expertiză externă ar urma să arate dacă pretenţiile financiare ale Kiat se justifică. Kiat este “abonată” şi la modernizarea drumurilor din municipiu pe baza unui contract controversat pe patru ani.

Noul preşedinte al Consiliului Judeţean admite că suplimentările de fonduri pe care le solicită consorţiul condus de Kiat, pentru lucrările de modernizare a drumurilor judeţene, sunt nejustificate, însă crede că o anulare a contractului nu reprezintă soluţia potrivită pentru acest proiect. Prin urmare, a fost solicitată Univeristăţii Tehnice o expertiză tehnică. Aceasta ar urma să clarifice situaţia proiectului. Preşedintele Horea Uioreanu a spus că nu exclude ipoteza ca vina să aparţină Consiliului Judeţean. Documentaţia de licitaţie a fost elaborată în baza unui studiu de fezabilitate care s-ar putea să nu corespundă datelor din teren.

Contractul semnat cu consorţiul condus de Kiat pentru modernizarea drumurilor judeţene urma să fie reziliat, pe motiv că firma nu respectă angajamentul din licitaţie. Contractul câştigat de consorţiul condus de Kiat prevedea modernizarea a peste 420 de km de drumuri judeţene la preţul de 80 de milioane de euro. Pentru toate cele cinci loturi cuprinse în acest proiect, Kiat a venit cu proiecte tehnice ce implicau lucrări care depăşeau valoarea iniţială, angajată în procedura de licitaţie. Fosta conducere a Consiliului Judeţean a refuzat orice concesie, apreciind că nu se poate vorbi de o majorare de preţ în cazul acestui contract câştigat printr-o licitaţie publică.

S-a ajuns la etapa de conciliere, Consiliul Judeţean cerând ca reprezentanţii consorţiului condus de firma Kiat să-şi revizuiască documentaţia tehnică. În caz contrar, licitaţia urma să fie anulată, anunţa Mircea Avram, directorul Regiei Autonome a Domeniului Public şi Privat (RAADPP), din cadrul Consiliului Judeţean. După multiple tergiversări, noua conducere a Consiliului Judeţean spune că nu e de dorit o anulare a contractului semnat cu Kiat. "Vă daţi seama ce ar însemna să anulăm acest contract? Tot proiectul va fi blocat dacă firma Kiat ne va acţiona în instanţă", a spus noul preşedinte al Consiliului Judeţean, Horea Uioreanu. Acesta a subliniat că situaţia este mai complicată decât a prevăzut. "Este anormal ca firma Kiat să vină să ceară pentru firecare lot în parte mai mulţi bani decât a propus în licitaţie. Însă, pe de altă parte, trebuie să verificăm dacă nu are şi Consiliul Judeţean o vină în toată situaţia aceasta", a spus Uioreanu.

El spune că aşteaptă de la Univeristatea Tehnică o expertiză, pentru a lămuri situaţia. "Proiectele tehnice prezentate de Kiat arată că rezultatele din documentaţia de licitaţie nu corespund cu datele din teren. Trebuie să vedem cine greşeşte. Este posibil să fi greşit Consiliul Judeţean când a elaborate documentaţia de licitaţie, în baza unui studiu de fezabilitate care să nu fi fost făcut cum trebuie. Dar toate aceste lucruri vor fi lămurite de expertiza pe care trebuie să o primesc în 20 august. Apoi vom decide ce vom face mai departe. Dacă a greşit Consiliul Judeţean, atunci va trebui să contiuăm această licitaţie aşa cum a fost pornită", a comentat Uioreanu. Pe de altă parte, tot el a recunoscut că în cazul celei de-a doua licitaţii, care vizează modernizarea a peste 317 km de drumuri judeţene, licitaţia a decurs în aceleaşi condiţii, iar consorţiul condus de firma Samus nu a creat nici un fel de problemă. Pentru cei peste 300 de km, Samus a propus un preţ de 200 de milioane de lei (peste 44 de milioane de euro), fără să solicite costuri suplimentare.

 

 

Comenteaza