Kiat ameninţă administraţia judeţeană cu instanţa, deşi nu s-a apucat de drumuri

Kiat ameninţă administraţia judeţeană cu instanţa, deşi nu s-a apucat de drumuri
Reprezentanţii societăţii de construcţii spun că nu au încălcat contractul pentru modernizarea drumurilor judeţene şi se pregătesc să atace Consiliul Judeţean în instanţă. Administraţia judeţeană le oferă un nou termen pentru a veni cu un proiect tehnic complet.

Pentru a avea un răspuns clar cu privire la situaţia lucrărilor ce se impun pentru modernizarea drumurilor judeţene, dar şi cu privire la eventualele costuri suplimentare, Consiliul Judeţean (CJ) a cerut consorţiului condus de grupul Kiat să vină cu un proiect tehnic complet, care să includă toate drumurile din primul lot licitat. Societatea Kiat a transmis, pentru ZIUA de Cluj, că a respectat contractul semnat cu administraţia judeţeană şi că toate "neconcordanţele din documentaţia tehnică nu ar reprezenta o opţiune, ci o obligativitate impusă de STAS-urile şi normativele în vigoare", ameninţând că va acţiona în instanţă CJ dacă va anula acest contract.

Societatea Kiat Group se declară nemulţumită de reacţia liderilor CJ Cluj, care anunţau în urmă cu câteva zile, pentru ZIUA de CLUJ, că nu exclud posibilitatea de a anula contractul ce vizează modernizarea drumurilor judeţene. Motivul invocat de CJ se leagă de faptul că o parte din datele documentaţiei tehnice prezentate de reprezentanţii consorţiului Kiat Group SRL - Tehnic Asist SRL - Damar SRL nu ar corespunde cu propunerea iniţială, în baza căreia aceştia au câştigat licitaţia pentru modernizarea drumurilor.

Reacţia Kiat Group nu a întârziat să apară. Astfel, reprezentanţii societăţii afirmă că proiectele tehnice prezentate, pentru cele cinci tronsoane de drumuri judeţene predate de CJ, "corespund cerinţelor tehnice şi calitative impuse de normativele în vigoare, respectă indicatorii tehnico-economici aprobaţi la faza de studiu de fezabilitate, asigură o calitate corespunzătoare a lucrărilor, sunt adaptate la realităţile din teren şi se încadrează în bugetul ofertat". Pe de altă parte, Kiat admite că există o serie de neconcordanţe în documentaţia tehnică, aşa cum subliniau şi liderii administraţiei judeţene (preşedintele Alin Tişe şi vicepreşedintele Alexandru Coroian), dar spune că acestea "nu sunt o opţiune a proiectantului din cadrul consorţiului, ci o obligativitate impusă de STAS-urile şi normativele în vigoare". Nu în ultimul rând, firma Kiat susţine că şi-a respectat toate angajamentele contractuale până în prezent. "În acest sens, dorim să subliniem eforturile depuse în realizarea proiectării şi demarării lucrărilor, eforturi concretizate prin alocarea de resurse materiale şi umane, organizarea de şantier, proiectarea şi demararea contractului implicând costuri financiare foarte mari, costuri suportate pe parcursul a şase luni de către cei trei asociaţi". În final, Kiat ameninţă administraţia judeţeană cu instanţa, pentru a solicita daune materiale şi morale, "în cazul rezilierii unilaterale şi abuzive a acestui contract".

În replică, preşedintele CJ, Alin Tişe, susţine că reprezentanţii Kiat nu au decât să-şi respecte angajamentul. "Am avut o nouă şedinţă, în care am decis ca reprezentanţii consorţiului condus de Kiat să vină cu un proiect tehnic complet, care să includă toate drumurile din primul lot licitat. Până acum ei au prezentat proiecte tehnice pe fiecare tronson care măsoară câte 10 km. Aşa nu putem avea o viziune clară asupra lucrărilor care se impun şi nici asupra costurilor suplimentare care s-ar putea ivi. În câteva zile ne vor prezenta un proiect tehnic complet şi atunci vom vedea cum stăm", a spus Tişe. Menţiunea că societatea Kiat a respectat standardele în vigoare în privinţa unor detalii tehnice este un aspect interpretabil. "De exemplu, dacă te apuci să repari un drum, după deszăpezire, pentru un anumit beton se impune să foloseşti materiale de o anumită categorie, iar aici totul poate fi interpretabil. În sfârşit, ce trebuie spus e faptul că nu pot fi acceptate lucrări suplimentare decât în cazul în care, într-adevăr, proiectul tehnic ne va demonstra că acestea chiar se impun. Cu alte cuvinte, în cazul în care se dovedeşte că într-o anumită zonă este nevoie de lucrări care iniţial nu au fost prevăzute în studiul de fezabilitate şi deci nu au fost licitate, atunci, da, înseamnă că va trebui să aprobăm lucrări suplimentare, în concordanţă cu prevederile legislaţiei", a comentat Tişe. Acesta a precizat însă că orice lucrare suplimentară va fi licitată din nou. "Dacă se va pune problema de lucrări suplimentare, atunci trebuie să se ştie că se vor organiza licitaţii noi", a conchis Tişe.

 

Comenteaza