Inginer în drumuri: doar o conductă de apă împiedică trotuarul surpat să cadă în Someş
- Scris de Ziua de Cluj
- 16 Aug 2013, 13:44
- Administraţie
- Ascultă știrea

"Acest pod a fost realizat de foarte multă vreme, în două etape - înainte de al doilea război mondial, în 1937, după care s-a continuat după al doilea război mondial şi s-a făcut o reparaţie la el în 1970-1972", a spus Iliescu azi, prezent la faţa locului, după ce ziuadecj.ro a semnalat în exclusivitate că trotuarul podului s-a surpat. "Practic atunci s-au realizat trotuarele. În timp s-au realizat, normal, intervenţiile de reparaţii curente, dar din cauza creşterii traficului, a agenţilor atmosferici, apar şi degradări, care se simt asupra caracteristicilor podului. Acum două luni am fost solicitat de Primărie să-mi spun punctul de vedere, urmare a ceea ce am constatat aici la pod am decis în calitate de expert să blochez circulaţia pietonală pe ambele trotuare. Atunci am constatat că problemele mai grave sunt la acest trotuar. Din cauza propriei greutăţi, a uzurii betonului, a sării şi vibraţiilor, acest trotuar a cedat şi s-a lăsat. El nu a căzut în apă pentru că întâmplător e o conductă de apă sub el, care e şi ea veche. Vom face calcule cât poate rezista conducta, practic trotuarul se reazămă pe această conductă. Pentru noi problema e cu ce tehnologie să îndepărtăm acest trotuar".
Primăria are în regim de urgenţă realizarea acestui pod, a podului Garibaldi şi a unei pasarele în zona parcului, spune Iliescu.
Amintim, unul dintre cele două trotuare ale podului de pe strada Traian, din centrul Clujului, s-a surpat noaptea trecută. Purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca, Oana Buzatu, spune că motivul e faptul că maşinile circulau pe trotuar, chiar dacă acesta fusese închis de multă vreme.