Idei pentru Cluj. Cum se poate dezvolta infrastructura de transport în comun

Idei pentru Cluj. Cum se poate dezvolta infrastructura de transport în comun
Traficul în Cluj este "pe roşu". O recunoaşte şi edilul Emil Boc. Dezvoltarea infrastructurii de transport în comun reprezintă o soluţie pentru decongestionarea acestuia. Municipalitatea intenţionează să introducă mai multe benzi dedicate autobuzelor şi troleibuzelor CTP, însă şi cetăţenii vin cu câteva propuneri în cadrul programului de Bugetare participativă.

Jurnalistul Ionel Lespuc a înscris pe platforma online dedicată programului un proiect de redesenare a liniilor de transport în comun din Cluj. ''Principalele linii ale mijloacelor de transport în comun din oraş sunt aceleaşi; cu mici excepţii, se urmează trasee stabilite încă dinainte de 1989. Acestea ar trebui reorganizate, adaptate noilor nevoi ale călătorilor. O părere personală este că ar trebui să fie înfiinţat un mare hub în zona centrală, că ar trebui sa fie create linii care sa unească fiecare cartier cu acest hub. În plus, s-ar putea dovedi de folos introducerea unor trasee concentrice (cum e linia 43, de exemplu, dar mai extinsă). Avem nevoie de specialişti care să analizeze acest aspect şi să ne indice calea cea mai bună ca transportul public să facă pasul dinspre 1989 spre 2020. Se poate chiar organiza un concurs de soluţii. Aşa cum avem nevoie de idei care să ne spună cum să amenajăm malurile Someşului sau cum să transformăm mărăcinii din Parcul Feroviarilor într-un spaţiu de agrement confortabil, e nevoie şi de oameni care să ne ajute să reconfigurăm sistemul de transport de călători, aşa încât între orice punct A şi orice punct B să nu schimbăm mai mult de două autobuze/troleibuze/tramvaie şi să nu pierdem mai mult de o oră". Buget estimativ: 50.000 euro. 

Bartha Ana şi Iulian Axinte vin cu sugestie pentru o problemă punctuală: zona Borhanci. "Extinderea facilităţilor de transport şi pe străzile limitrofe străzii Borhanciului, respectiv strada Romul Ladea, una din arterele principale din zonă. Propun introducerea de mijloace de transport pe această stradă, fie prin prelungirea traseului liniei 32/32B , fie prin introducerea unei noi linii, cu un program uşor accesibil. Este necesară şi extinderea programului liniei M13, linie cu program foarte restrictiv şi inutil". 

Decizie finală privind banda dedicată: se face viraj la dreapta pe Regele Ferdinand

Primăria a organizat luni o dezbatere publică dedicată instituirii benzilor dedicate pentru mijloacele de transport în comun. Banda, care va avea o lungime de 1,6 km, pleacă de la biserica Sf. Petru și ajunge până la Primărie; aceasta ar urma să fie funcțională până la începutul lunii septembrie. Șefa Serviciului siguranţa circulaţiei, Mirela Mărincean, a prezentat modificările ce urmează să fie operate intersecție cu intersecție. 

146.000 de mașini sunt înmatriculate și plătesc taxe la Cluj-Napoca, potrivit directorului Poliției Locale, Marcel Bonțidean. Numărul total al locuitorilor orașului, potrivit ultimului recensământ, este de 324.000

Banda dedicată va continua până la Primărie, iar pe Memorandumului automobilele vor rămâne cu doar două benzi spre Mănăștur. Noile benzi vor fi delimitate cu separatoare fizice de sens.

Uniforme pentru controlorii CTP

Elena Dragomir vine cu o propunere ce vizează imaginea Companiei de Transport Public Cluj-Napoca şi anume achiziţionarea de uniforme pentru controlori.  "Dacă bugetul nu permite achiziţionarea unei uniforme complete (pantaloni + tricou/geacă), se poate merge şi pe ideea de a purta o vestă/tricou/geaca reprezentativă. Un foarte bun exemplu în această privinţă este oraşul Braşov, unde controlorii se diferenţiază de restul călătorilor prin uniforme. Alt exemplu este Bucureştiul care a introdus vestele reflectorizante pentru controlorii RATB, cu inscriptia "Control". De asemenea, nu ar strica şi niste traininguri de bune maniere". Buget: 5.000 euro. 

Amintim că proiectul de Bugetare participativă beneficiază de un fonde 2 milioane de euro. Cele mai votate propuneri vor fi implementate începând cu 2018. 

Comenteaza