Foto Harta rutelor ciclabile din Cluj-Napoca

Harta rutelor ciclabile din Cluj-Napoca
Harta rutelor ciclabile din Cluj-Napoca
Harta rutelor ciclabile din Cluj-Napoca

Un clujean a realizat o hartă cu rutele ciclabile din municipiul Cluj-Napoca

  • piste de bicicletă corect marcate și delimitate, între carosabil și trotuar: str. Avram Iancu, str. Horea, str. G. Barițiu, drumul Sfântu Ioan, str. Făgetului,
  • pe carosabil: str. Bună Ziua, bd. 21 Decembrie 1989, bd. Ferdinand, Piața Lucian Blaga și străzile adiacente, str. Cardinal Iuliu Hossu, str. Oțetului-Uzinei Electrice, Calea Mănăștur
  • piste prin parcuri care ajută și pentru deplasare: Parcul Central, malurile Someșului
  • piste prin parcuri doar pentru agrement: Iulius Park, baza sportivă Gheorgheni, parcul Între Lacuri 1, parcul Armătura
  • benzi de autobuz + biciclete: Calea Florești, Memo, bd. Ferdinand, Piața Cipariu, bd. Titulescu
  • piste semi-decente pe carosabil sau trotuar: str. Donath, bd. Eroilor, calea Dorobanților, bd. 1 Decembrie 1918, str. Maramureșului, str. Corneliu Coposu, continuarea malului Someșului spre str. Horea, (discutabil) str. Bucium
  • corect realizate dar cioturi care nu leagă nimic încă: str. Porțelanului, str. Moș Ion Roată, (discutabil) zona parcului Feroviarilor.
  • mizerii: cartierele Gheorgheni, Între Lacuri, Zorilor, str. Giordano Bruno, str. Fabricii de Zahăr.

''Cele din urmă sunt lista rușinii, unele au fost cândva marcate și chiar și delimitate cu stâlpi și apoi uitate sau desființate cu totul, altele au fost neluate în serios și folosite ca parcări. Nu făceau oricum nimic util în zonele unde au fost puse.

Cu linii groase am marcat ce e cu sens dublu, cu linii subțiri ce e cu sens unic. M-am gândit să fac această hartă ca să vedem ce s-a mai făcut în ultimii ani, ce zone au rămas neconectate și ce lipsuri sunt între pistele existente. Pe câteva din aceste linii verzi se poate face chiar decent naveta zilnică cu bicicleta, cartierul Grigorescu remarcându-se în special, dar și zona Gării și o parte din Mărăști.

Proiecte viitoare cu pași concreți făcuți sunt străzile adiacente Parcului 14 Iulie din Grigorescu și Pieței Karl Liebknecht din Iris, precum și continuarea bd. 21 Decembrie 1989 și străzile Fabricii și Aurel Vlaicu din Mărăști. Ar mai urma zona Expo Transilvania din Mărăști și coridorul de mobilitate între podul IRA și Gară, de-a lungul căii ferate, dar astea au un orizont de realizare și mai depărtat.

Alt proiect de care se discută de foarte multă vreme dar pare mai incert decât toate celelalte este pe str. Observatorului și partea de sud de pe Calea Turzii, spre Bună Ziua și Făget'', a scris Andrei Florin pe Facebook.

Etichete
Comenteaza