Expert în mobilitate urbană, despre reorganizarea traficului în zona Parcului Central: "#smartpenaiba''

Expert în mobilitate urbană, despre reorganizarea traficului în zona Parcului Central: "#smartpenaiba''

Expertul în mobilitate urbană sustenabilă Tudor Măcicăşan desfiinţează noile reguli de circulaţie implementate pe străzile din jurul Parcului Central din Cluj-Napoca. 

Abonează-te pe   Poza noua 31.03.2021
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitează pagina principală ZIUA DE CLUJ

''Apreciez efortul orasului ca fiind oportun si intr-o directie buna, insa implementarea este lacunara.

Strada Dragalina ramane, spre est/oras, doar cu linia 27, care are 2-3 treceri/ora. Pastrarea coridorului dedicat de la Napoca la podul Elisabeta pentru o linie secundara este inoportuna, o risipa de spatiu urban. Cred ca ar fi fost mai bine ca linia 27 sa fi circulat pe Splai/Baritiu spre gara, iar cei 300 de metri de pe Dragalina sa fi devenit sens unic spre Grigorescu, valorificand banda castigata intr-o pista de ciclism si parcari pe ambele parti.

Strada card. Iuliu Hossu a fost proiectata (si dezbatuta public) pentru circulatie in doua sensuri si, ulterior, organizata ca sens unic in mod heirupist. Cred ca o banda pe sens ar fi fost suficienta in zona Parcului, de la str. Cosbuc pana la str Alecsandri. Cei 600m de banda astfel castigati puteau fi valorificati intr-un trotuar mai larg care sa gazduiasca terase si, eventual, parcari pe ambele parti ale drumului, atat de cautate in zona parcului.

Semnalizarea din statie a fost facuta la 3 ore dupa inceperea circulatiei, si doar pe o parte a panoului (nu fata verso). S-a omis linia 28, nu le-a ajuns autocolantul pentru 26-le de dupa M si au colantat, oricum, o singura parte a unui panou fata-verso. Ecranele din vehicule/statii nu mentioneaza nimic de aceasta modificare.

Linia M26 a fost reorganizata, iar acum:

a. are statie la Opera Magyara, dupa care pe Memorandumului. Toti calatorii sunt debarcati la statia Opera Magyara, iar imbarcarea se poate face doar de pe Memorandumului. Practic, daca vii din Floresti, nu poti sa cobori pe Memo, ci doar in Parc. Daca, insa, mergi spre Floresti, nu poti sa iei autobuzul de la Opera, doar de pe Memo.

b. Autobuzul strabate spre centru strada Ferdinand, bulevard central de interes si reabilitat. O face fara calatori si fara sa aiba vreo statie. O statie pereche la Central ar fi fost oportuna, ba chiar necesara, de mult timp, putand deservi liniile 1, 2, 9, 22, 52 si, de acum, M26. Aceasta nu ar necesita alveola, fiind deja banda dedicata transportului public pe sensul in cauza.

c. Ca ridicolul sa fie complet, autobuzele regularizeaza (stau la orar) pe banda 1 a strazii Baritiu, pe avarii, neputand astepta in statia tramvaiui pentru ca blocheaza restul transportului public, liniile 101, 102(L), 26, 28, 28B, 41, 44'', a scris acesta pe Facebook, la postare adaugant hashtagurile #mobilitate #smartpenaiba.

Primăria municipiului Cluj-Napoca a anunțat implementarea unor noi reglementări de circulație pe străzile din zona Parcului Central „Simion Bărnuțiu”, începând de astăzi, 2 august 2021:

-instituirea reglementării de circulație de bandă dedicată pentru transportul în comun (tramvai și autobuze) pe Splaiul Independenței, tronsonul cuprins între străzile George Coșbuc și Arany Janos, pe direcția de circulație de la vest spre est.

Reorganizarea spațiului carosabil de pe str. Cardinal Iuliu Hossu astfel:
- 2 benzi carosabile de 2,75 metri lățime
- bandă de biciclete de 1,5 metri lățime aferentă trotuarului dinspre Canalul Morii, pe tronsonul cuprins între str. George Coșbuc până vis-a-vis de str. Cardinal Iuliu Hossu nr. 10.
- bandă de biciclete de 3 metri lățime aferentă trotuarului dinspre Canalul Morii, pe tronsonul cuprins între str. Cardinal Iuliu Hossu nr. 10 până la intersecția cu strada Emil Isac.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Comenteaza