După "n" licitaţii ratate, Podul Garibaldi mai aşteaptă. Decizia este la Bucureşti

După "n" licitaţii ratate, Podul Garibaldi mai aşteaptă. Decizia este la Bucureşti

Podul Garibaldi aşteaptă să fie modernizat încă din 2014. Costurile iniţiale erau estimate la 4,8 milioane de lei, dar între timp s-au dublat. Şantierul mai aşteaptă, situaţia urmând să fie soluţionată la Bucureşti.

"Întrebăm mai sus, am trimis la Guvern, să vedem acum cum rămâne cu preluarea podului şi cu Apele Române, e o situaţie un pic mai complicată, dar o descâlcim şi pe aceasta", a spus edilul Emil Boc, la ZIUA Live. 

Consilierii Locali au adoptat, în şedinţa din 5 martie 2019, proiectul de hotărâre privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici pentru lucrările de modernizare la podul Garibaldi. Dublarea costurilor este justificată în proiect. "Având în vedere ordonanța de urgență a guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investițiilor publice prevede că «în perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2019, pentru domeniul construcțiilor, salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată stabilește se stabilește în bani la suma de 3.000 de lei pentru un program normal de lucru în medie de 167 ore/lună, reprezentând 17,9 lei/oră. La data aprobării indicatorilor tehnico-economici (2017), salariul de bază minim brut era de 1.450 de lei, reprezentând tariful de 8,7 lei/oră, iar proiectantul pentru personalul specializat a luat în calcul tariful de 11 lei/oră”. 

Durata totală de execuție a lucrărilor la podul Garibaldi este de nouă luni, iar finanțarea va fi suportată de la bugetul local. Lucrările vor fi executate "sub trafic”. Garibaldi nu doar că va fi nou, dar și mai larg. Va avea patru benzi de circulaţie, trotuare pe ambele părţi şi piste de biciclete. Lucrările la podul Garibaldi erau programate să înceapă în paralel cu cele de la podul Traian. A existat şi un proiect modern, însă a fost abandonat în favoarea unuia clasic. 

Comenteaza