Video După autobuze electrice, Clujul va avea autobuze cu hidrogen / Se încarcă în 7 minute

După autobuze electrice, Clujul va avea autobuze cu hidrogen / Se încarcă în 7 minute
După autobuze electrice, Clujului va avea autobuze cu hidrogen / încărcare 7 minute pentru
După autobuze electrice, Clujului va avea autobuze cu hidrogen / încărcare 7 minute pentru
După autobuze electrice, Clujului va avea autobuze cu hidrogen / încărcare 7 minute pentru
După autobuze electrice, Clujului va avea autobuze cu hidrogen / încărcare 7 minute pentru

Un număr de 41 de autobuze electrice vor circula pe străzile orașului Cluj-Napoca începând cu luna iulie 2019. Pe viitor, municipalitatea intenționează să cumpere mijloace de transport în comun cu hidrogen, prezentate în premieră la București, în cadrul unei conferințe europene. 

Autobuze cu hidrogen, în viitor pe străzile Clujului (650.000 euro/ 1 buc. standard) 

Autobuzul cu hidrogen a fost prezentat de compania belgiană Van Hool a prezentat, în cadrul Conferinței SET PLAN & ENVE, organizată de către Comitetul European al Regiunilor și Comisia Europeană, în perioada 12-14 iunie, 2019 la Universitatea Politehnica din București. Un astfel de autobuz, cu dotări standard, costă circa 650.000 euro. 

Autovehiculul utilizează o tehnologie dezvoltată recent, bazată pe celule de combustibil alimentate cu hidrogen dar şi pe baterii. În această arhitectură hibridă, celula de combustibil furnizează toată energia pentru funcționarea vehiculului, în timp ce bateriile asigură puterea de vârf a motoarelor pentru a putea face față accelerației rapide. Realimentarea unui astfel de autobuz durează astăzi aproximativ 7 minute pentru umplerea obișnuită a rezervorului. În scurtă vreme însă, va fi disponibilă tehnologia necesară unei umpleri, adica a unui „plin” în mai puțin de 5 minute.

Având în vedere că celula de combustibil generează doar emisii de apă, aceste autobuze nu poluează atmosfera. Astfel de vehicule care transportă persoane sunt folosite deja în câteva orașe mari din Europa precum Londra, Amsterdam, Hamburg, Koln, Frankfurt, Rotterdam sau Milano, iar în viitor ar putea fi văzute și pe străzile Clujului. 

 

"Am avut ocazia să testez la București aceste autobuze cu hidrogen. Sunt doar 160 în lume, dar industria merge mai departe. Costurile sunt mai mari pentru stiațiile de încărcare față de cele necesare autobuzelor electrice. Dar încărcare durează doar 7 minute pentru 150 de km. Acesta este viitorul. Uniunea Europeană este dispusă să acorde stimulente și noi ne-am înscris pe această linie de a achiziționa autobuze electrice, dar și cu hidrogen", a spus Emil Boc, edilul Clujului, la ZIUA LIVE. 

41 de autobuze electrice, din iulie 2019 

Un număr de 41 de autobuze electrice vor circula pe străzile orașului Cluj-Napoca începând cu luna iulie 2019. "În iulie vom avea 41 de autobuze electrice pe străzile Clujului, iar până în 2025 tot transportul public din oraș va fi nepoluant", a declarat primarul Clujului, Emil Boc, la ZIUA LIVE. 

Amintim că, în 2018 au fost puse în circulație 11 autobuze electrice, municipiul Cluj-Napoca fiind primul din România cu transport public "verde", iar în 3 aprilie 2019, numărul acestora a fost suplimentat cu 11. Până la sfârșitul lunii iulie vor fi introduse în circulație și restul de autobuze electrice din calupul de 30 achiziţionate din fonduri europene. Cinci autobuze electrice au fost văzute venind spre România, în noaptea de joi spre vineri. Andrei Zanc, utilizator al grupului de Facebook Info Trafic, jud. Cluj le-a fotografiat în Ungaria, iar un alt șofer le-a observat în Vama Borș: "Azi dimineață, au trecut 5 prin Vama Borș și eram sigur că ajung la voi în Cluj. Bravo Cluj!". 

Cele 30 de autobuze electrice care vor fi introduse în circulaţie în 2019 sunt cumpărate prin fonduri de la Uniunea Europeană, iar prețul pe bucată este de 2,3 milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată (TVA). Ele vin Polonia, compania Solaris Bus&Coach fiind câștigătoarea licitației. 

Autobuzele corespund tuturor normelor europene în domeniu, perioada de garanție pentru ansamblu vehicul fiind de 5 ani sau 500.000 km. Activităţile de întreţinere şi mentenanţă planificată (reviziile) pe perioada de garanţie se vor efectua de către personalul CTP Cluj-Napoca, în atelierele CTP, cu acordarea de asistență tehnică de către reprezentantul de service al furnizorului. Caracteristicile și locația stațiilor de încărcare AICI!

Autobuze electrice cu încărcare din mers

Primăria clujeană doreşte să mai achiziţioneze şi 25 de autobuze electrice articulate, lungi de 18 metri, care dispun de tehnologie de ultimă oră. Investiţia depăşeşte 115 milioane de lei, din care 80% se asigură de Autoritatea Fondului de Mediu. Proiectul de hotărâre a fost adoptat în şedinţa forului local din noiembrie 2018. 

Noile autobuze electrice cu încărcare din mers pot circula pe un traseu care include parţial o linie de troleibuz şi parţial fără linie de troleibuz, poate fi încărcat la orice linie de troleibuz, în mers sau în staţionare, poate fi încărcat de la staţiile lente de încărcare a bateriilor care sunt amplasate în autobazele CTP, încărcarea bateriilor se poate face prin cuplare la orice linie de troleibuz atunci când situaţia o impune, poate înlocui oricând un troleibuz din flota de troleibuze, iar în cazul unei pene de curent pe linie, noul autobuz electric se poate deplasa până la capătul traseului sau chiar pe întreg traseul. 

50 de troleibuze şi 22 de tramvaie

Nu în ultimul  rând, municipalitatea clujeană mai cumpără 50 de troleibuze şi 22 de tramvaie. De asemenea, amintim, că 60 de autobuze Mercedes-Benz Conecto Euro 6 au intrat în circulaţie pe străzile din Cluj-Napoca la finele anului 2018. Mai multe detalii AICI! Și depoul de tramvaie ar urma să fie modernizat. Investiţia este estimată la peste 101 milioane lei (21.3 milioane euro), bani pe care municipalitatea speră să îi obţină de la Uniunea Europeană. 

 

 

 

Comenteaza