Drumul expres Cluj-Autostrada Transilvania. Boc: „Din decembrie 2024, vom avea o descongestionare masivă a traficului”

Drumul expres Cluj-Autostrada Transilvania. Boc: „Din decembrie 2024, vom avea o descongestionare masivă a traficului”

Lucrările la drumul expres Cluj-Autostrada Transilvania au început în septembrie 2023.

„Conectarea Clujului la autostradă este un proiect care merge foarte bine. Sunt în contact permanent atât cu echipa de la DRDP Cluj, cât și cu ministerul Transporturilor, pentru asigurarea finanțării, dar și cu constructorul. Pot să vă spun că proiectul este în grafic, iar cel mai târziu în ianuarie 2025, dacă nu cumva decembrie 2024, vom avea o descongestionare masivă a traficului pe axa Baciu – Cluj-Napoca, prin realizarea acestei conexiuni la autostradă pe la Tureni. Tot ceea ce astăzi se descarcă pe trafic de autostradă la Nădășelu și vine prin Baciu spre Baia Mare sau Bistrița, tot acel trafic nu va mai trece prin Cluj-Napoca. Ca să nu mai spunem și de avantajul uriaș pentru Turda, altfel se va respira și în Turda și în zona municipiului Cluj-Napoca. E o veste bună, iar lucrurile merg în direcția corectă”, a declarat Emil Boc, în ședința Consiliului local de marți.

La finalul lunii Iulie 2023 a fost semnat contractul pentru drumul expres DN1 Tureni-A3, contractul fiind câștigat de asocierea Dimex-2000 Company (Leader), Obras Publicas Y Ragadios, OPR Asfalt, Autotehnorom, Con-A Operations.

Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire la începutul lunii august, iar constructorul Dimex 2000 a intrat în șantier în septembrie. Constructorul are la dispoziție 562,61 milioane de lei (fără TVA) şi 18 luni pentru a finaliza lucrările (finele anului 2024/începutul anului 2025).

Drumului Expres are o lungime de aproximativ 5 kilometri. Acesta care include 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri.

Alți 10 kilometri reprezintă lungimea bretelelor de la nodurile A3 și DN 1 (bretelele vor avea două benzi). Profilul este de drum expres cu o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens. A doua structură ca lungime este un pasaj peste Drumul Județean 103 Z, pod de încrucișare cu o lungime de 158 metri, conform caietului de sarcini.

Acest drum Expres este necesar pentru asigurarea unei legături mai rapide pentru accesul în Municipiul Cluj-Napoca din Autostrada Transilvania, în prezent accesul fiind posibil prin municipiul Turda (zona de Sud) sau prin Vest, prin Floreşti şi DN 1, unul dintre cele mai aglomerate tronsoane din România (peste 50.000 autovehicule/zi).

Comenteaza