De ce nu s-a aprobat transportul public de noapte în Florești

De ce nu s-a aprobat transportul public de noapte în Florești

După ce Cluj-Napoca a obținut 3 linii de transport public de noapte, Floreștiul stă la rând, pe considerentul că activitățile culturale, întâlnirile cu familia și prietenii nu se opresc odată cu apusul soarelui și nici chiar cu munca. Aș acă nici transportul public nu ar trebui să oprească.

A fost vorba de un proiect intrat pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local Florești, de joi, depus de către USR.

„Transportul public este coloana vertebrală a oricărei comunități urbane și metropolitane. Florești este o comunitate tânără: sunt mulți tineri, numeroase familii tinere, studenți și elevi adolescenți. Pentru majoritatea dintre ei transportul public este o alternativă esențială de a călători la Cluj-Napoca unde își desfășoară activitatea zilnică până la ore târzii, care depășesc programul actual de circulație al autobuzelor”, se arată în documentație.

De ce nu s-a aprobat transportul public de noapte în Florești

Motivul prinicpal pentru care proiectul nu a „trecut”, primind aviz nefavorabil din partea comisiei juridice, dar și doar 7 voturi „pentru”, toate din partea consilierilor USR, a fost legat de costurile implementării acestuia.

Consilierul USR Dan Dehenes a susținut că încă nu se poate vorbi de impactul financiar, deoarece nu se poate calcula în momentul de față: „Nu puteam estima niște costuri sau un impact financiar pe proiectul nostru. Probabil există străzi pe traseul nostru unde nu poate intra un autobuz cu burduf. Acolo, CTP va trebui să aloce un autobuz mai mic, cu un alt cost. Sau se pot introduce autobuze elctrice sau se poate sări peste niște stații. Doar după ce se discută cu CTP-ul și stabili traseul final se poate stabili un impact financiar. Nu cred că în acest proiect trebuie să discutăm despre bani. Este un serviciu social, pentru public. La Cluj-Napoca s-a aprobat proiectul”, a afirmat Dan Dehenes.

Bogdan-Claudiu Moga, consilier din partea PNL, a replicat: „Am luat act de prezentarea dvs. Dar, ca să votez în cunoștință de cauză, v-aș ruga să-mi spuneți care sunt costurile lunare. Noi trebuie să ne asumăm niște cheltuieli. Până la urmă noi administrăm bugetul comunei și trebuie să știm câți bani luăm de acolo”, a afirmat Moga.

Dan Dehenes: „Cu siguranță, după ce se va stabili cu CTP care este traseul și autobuzele, se va putea estima costul lunar. În acest moment nu aș putea să spun o sumă”.

Bogdan-Claudiu Moga: „Înțeleg că nu aveți nicio analiză de cost. Nu știți cât costă această linie. Vă mulțumesc. Eu votez în cunoștință de cauză”.

În discuție a intervenit și primarul Bogdan Pivariu: „Domnule Dehenes, aș dori să știm exact unde ne situăm: acum, când vă convine de administrația municipiului Cluj-Napoca - sunt buni, când discutăm de proiectul metroului - erau repetenți. Haideți să revenim cu picioarele pe pământ, să vedem fiecare exact ce avem de făcut, să ne urmărim fiecare atribuțiile pentru care am fost trimiși de către cetățeni aici. Să știți că HCL-urile și deciziile Consiliului Local trebuie puse în aplicare de către executiv. Eu asta voi face în cazul în care acest proiect va trece. Dar mi se pare destul de diferită abordarea dvs la un proiect pe care îl propuneți, în condițiile în care la toate proiectele pe care le-am propus noi, discutăm de impact bugetar, de ce înseamnă în buget, ș.a.m.d. Înțeleg că ați propus un proiect al cărui impact bugetar nu-l știți, un tarif pe care l-ați dat la ghici pentru că așa au făcut și alții. Există un impact bugetar care trebuie să fie cunoscut de CL în momentul în care ia act de anumite HCL-uri. Vă rog să nu mai uzați de ceea ce fac alte administrații, alți colegi de-ai noștri, pentru că atunci când nu v-au convenit, nu erau buni. Aveți abordări diferite în funcție de ce vă convine”, a spus edilul Floreștiului.

Comenteaza