Cum să câştigi bani de la autorităţile publice

Cum să câştigi bani de la autorităţile publice
Reţeta ideală în obţinerea de fonduri publice pare să fie deţinută de asociaţia Force Tourism. După ce a desfăşurat mai multe parteneriate cu o serie de judeţe din ţară, de unde a reuşit
să câştige bani importanţi, s-a oprit şi la Cluj.

Asociaţia Force Tourism se ocupă cu editarea unor reviste de business şi turism, însă nu la întâmplare, ci cu dedicaţie pentru acele municipii sau judeţe care au disponibilitatea de a le cumpăra.

Pentru judeţul Cluj, preşedintele asociaţiei Force Tourism, Beatrice Chiriac, a organizat inclusiv un infotrip, la care participă jurnaliştii din presa bucureşteană, în ideea că ei vor scrie despre obiectivele turistice ale Clujului. Chiriac se laudă că acest infotrip ar fi suportat din banii asociaţiei, adică din sponsorizări (dar făcute, în mare parte, tot de regiile şi companiile subordonate Consiliului Judeţean ). Cel mai important lucru, însă, e faptul că administraţia judeţeană, dar şi regiile şi companiile interesate, vor cumpăra sute de exmplare din această revistă, cu peste 10 euro bucata.Strategiile autorităţilor pentru dezvoltarea turismului reprezintă un bun prilej pentru unele organizaţii nonguvernamentale de a câştiga bani buni de la stat. Aşa se face că prin nu se ştie ce criterii, asociaţia Force Tourism a ajuns să editeze o revistă pentru judeţul Cluj, pe care Consiliul Judeţean a şi promis că o va cumpăra. Reprezentanta asociaţiei, Beatrice Chiriac, nu se află la prima „abatere". Ea susţine că la Cluj a mai avut colaborări şi cu primăria, şi inclusiv şi cu Consiliul Judeţean, pe vremea când preşedinte era Alin Tişe.

„Informaţiile privind obiectivele turistice precum şi cele legate de proiectele de investiţie derulate în judeţul Cluj s-au schimbat, prin urmare se impunea să edităm un număr nou dedicat judeţului", a spus Beatrice Chiriac. Aceasta a ţinut să ne pună în gardă că „nu trebuie să luăm în seamă lucrurile urâte care circulă pe internet cu privire la asociaţia Force Tourism", pentru că ea nu are nici un fel de parti-pris politic, şi că, deşi s-ar fi spus că este omul PDL, acest lucru n-ar avea legătură cu realitatea. Într-adevăr, presa naţională o leagă pe Beatrice Chiriac de liderul PDL, Ioan Oltean. Prin intermediul deputatului, aceasta ar fi reuşit să încheie parteneriate pentru vânzarea revistelor sale cu mai multe primării şi consilii judeţene. În Dâmboviţa, de pildă, fostul preşedinte al administraţiei judeţene, Florin Popescu, ar fi achiziţionat de la această asociaţie 1.410 reviste, plătind 70.000 de lei. Numai că noua conducere a instituţiei ar fi remarcat că, de fapt, acest tiraj ar fi unul fictiv.

La Cluj, propunerea de editare a acestei reviste ar fi venit încă de pe vremea când preşedinte al administraţiei judeţene era Alin Tişe, afirmă consilierii actualului preşedinte Horea Uioreanu. În replică, Tişe a menţionat că nu a avut absolut nici o legătură cu Beatrice Chiriac şi că el nu a cumpărat absolut nici o revistă de la aceasta. „Poate că a avut ceva legături cu colegii mei care au lucrat pe proiectul de promovare a turismului, din fonduri europene, însă eu nu am cumpărat nimic de la această asociaţie, nici măcar nu o cunosc pe doamna de care vorbiţi", a spus Alin Tişe.

Uioreanu rămâne deschis la propunerea asociaţiei: „Ideea de promovare a Clujului prin intermediul unei reviste elaborată la acest nivel nu este o idee rea". El a şi anunţat deja că este dispus să cumpere câteva sute de exemplare. Trebuie precizat că o revistă poate fi achiziţionată cu 10 euro. „Vom avea ce să facem cu aceste reviste. Noi organizăm regulat târgul Produs de Cluj, mergem în delegaţii, trebuie să avem o astfel de revistă care să ilustreze judeţul", a spus Uioreanu. Pe lângă fondurile pe care le va aloca administraţia judeţeană pentru achiziţia revistei, asociaţia mai poate obţine finanţări şi de la regiile şi companiile subordonare Consiliului Judeţean şi, desigur, şi de la sponsori, care de asemenea vor avea interes să cumpere această publicaţie.

Pentru a convinge autorităţile de demersul promovării turismului clujean, Beatrice Chiriac a organizat şi un infotrip, în care au fost invitaţi peste 30 de jurnalişti bucureşteni. Timp de trei zile, aceştia se vor plimba prin Cluj. Ieri au dormit la Hotel Univers T (hotelul Consiliului Judeţean), unde au fost găzduiţi aproape gratis: „în regim de barter", a explicat Beatrice Chiriac, în timp ce consilierul lui Horea Uioreanu, Daniel Mihiş, a ţinut să rectifice, precizând că ar fi vorba doar de reducere de 25%, astfel că factura se va emite pentru circa 900 euro), iar de astăzi, grupul de jurnalişti se va deplasa în judeţ, la Mărişel, Beliş, Salina Turda, Răchiţele şi Ciucea.

 

 

 

Comenteaza