Cu ce dotări vin autobuzele electrice ale Clujului şi ce autonomie vor avea

Cu ce dotări vin autobuzele electrice ale Clujului şi ce autonomie vor avea
Clujul va avea autobuze electrice în curând, cumpărate din fonduri elveţiene. ZIUA de CLUJ a aflat câteva dintre prevederile cuprinse în caietul de sarcini al licitaţiei.

Zece autobuze electrice vor circula pe străzile Clujului în cel mult zece luni. În acest moment, oferta întocmită de Primăria Cluj-Napoca este analizată de Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP) şi, potrivit imformaţiilor primite de la Compania de Transport Public (CTP), în circa o săptămână vor fi publicate pe website-ul Sistemului Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), unde trebuie să stea, conform legii, 45 de zile.

„Peste două luni ar trebui să avem deja numele câştigătorului", a afirmat Liviu Neag, directorul CTP. Teoretic, autobuzele ar trebui să ajungă la Cluj până în ianuarie 2017. Asta după ce, în iulie 2015, când s-a semnat contractul cu elveţienii, primarul Emil Boc a dat asigurări că vehiculele vor sosi la Cluj într-un interval de 18 luni.

Neag a dezvăluit ce prevede caietul de sarcini pentru licitaţie. „Autobuzele trebuie să aibă dotări full din punct de vedere al confortului şi comunicării cu călătorul: podea joasă, rampă pentru persoane cu dizabilităţi, camere video interioare şi exterioare, computer de bord, sistem electronic de numărare a călătorilor, aer condiţionat. Din punct de vedere al încărcării cu energie, am preferat autobuze cu mai puţine baterii, care să nu reducă din numărul de locuri pentru călători. Autonomia va fi de 70 de kilometri. Vom avea staţii de încărcare rapidă şi staţii de încărcare lentă, pentru perioada de noapte. Totul a fost gândit astfel ca autobuzele să staţioneze cât mai puţin", a spus Liviu Neag.

Vor fi cinci staţii de încărcare, trei în care bateriile se vor umple rapid, între 5 şi 10 minute, şi două unde vor primi energie lent, în opt ore. Iniţial se anunţase că vor fi trei staţii de încărcare lentă, dintre care două la capetele liniei 30 şi una în depoul de reparaţii, la capătul liniei 3, precum şi 11 staţii de încărcare rapidă, câte cinci la fiecare capăt al liniei 30 şi una la depoul de reparaţii.
„Nu ştim exact câte cicluri de încărcare suportă aceste baterii, dar ne aşteptăm ca durata de viaţă a primului set de baterii să fie de 4-5 ani", a subliniat şeful CTP.

Fostul primar al municipiului Cluj-Napoca Radu Moisin a semnat, în martie 2012, la Bucureşti, acordul privind asistenţa financiară acordată mai multor municipalităţi din ţară în cadrul unui program cu finanţare nerambursabilă din partea Guvernului Elveţiei, prin care pot fi depuse diferite proiecte. Alături de Cluj-Napoca au mai fost selectate municipiile Arad, Suceava şi Braşov.

Valoarea totală a proiectului este de 7,5 milioane de franci. 15% din bani şi sumele neeligibile provin de la Primăria Cluj-Napoca.

 

Comenteaza