Controversata taxă specială de transport, aprobată în Consiliul Local

Controversata taxă specială de transport, aprobată în Consiliul Local
Taxa specială de transport a fost aprobată astăzi în cadrul ședinței de Consiliul Local, cu doar două zile înainte ca aceasta să intre în vigoare. În data de 11 decembrie, aleşii locali ai USL au părăsit şedinţa după ce s-au contrat pe aceeași temă cu primarul Emil Boc.

Atunci, primarul Emil Boc i-a acuzat pe consilierii locali ai USL că vor să împiedice extinderea RATUC în zona metrpolitană, având în vedere că taxa ar urma să fie instituită pentru ca regia să nu plătească TVA, ci să cumpere autobuze şi troleibuze noi. USL a părăsit sala de şedinţe propunând amânarea proiectului până la numirea Consiliului de Administraţie al viitoarei companiide transport.

Și astăzi, controversata taxa a provocat discuții aprinse între consilieri. Boc a intervenit și a punctat încă o dată că taxa în cauză nu înseamnă majorarea tarifelor la bilete și abonamente, ci pe baza codului fiscal o parte din banii din vânzările acestora se vor duce într-un fond de dezvoltare pentru a achiziționa noi autobuze.  De asemenea, acesta a reamintit că începând cu data de 6 ianuarie RATUC va asigura transportul în Feleacu, Gheorgheni și Vâlcele și că ar fi normal ca RATUC să ajungă în toată zona metropolitană.

În replică, consilierii opoziției au spus că nu e nevoie de o taxă specială pentru ca societatea de transport să poată să achiziționeze autovehiculele necesare, asta însemnâd transport preferențial. Consilierul PDL Radu Moisin a precizat că din moment ce RATUC este singura societate ce operează tranportul în comun în municipiu, nu există avantaje sau transport preferențial.

Proiectul de hotărâre a fost aprobat, în final, cu 14 voturi pentru, 6 împotrivă şi 4 abţineri. Taxa specială de transport va intra în vigoare la 1 ianuarie 2014, iar anual va însuma circa 2 milioane de euro.

 

 

Comenteaza