Constructorii clujeni se luptă cu firma de casă a administraţiei din Braşov

Constructorii clujeni se luptă cu firma de casă a administraţiei din Braşov
Planurile primăriei clujene de a moderniza sistemul de transport public din oraş cu Ramb şi CS Vision din Braşov au fost dejucate.

Trei ofertanţi de la licitaţia pentru introducerea sistemului de ticketing în Cluj-Napoca, doi constructori importanţi din Transilvania dar şi firma acţionarului clubului Dinamo, Nicolae Badea au reuşit să întoarcă rezultatul procedurii. Comisia primăriei a fost obligată de Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor să reia licitaţia de la faza de evaluare a tuturor ofertelor.

La licitaţia lansată anul trecut pentru introducerea sistemului de ticketing în sistemul public de transport în comun din oraş, intitulat generic "Lucrări pentru modernizarea şi extinderea sistemului de transport în comun în zona metropolitană Cluj- etapa I", scos la mezat de primărie au participat patru ofertanţi: Radcom, Ramb cu CS Vision, UTI Grup cu ACI Cluj şi SCC Napoca cu Printec Grup. În urma evaluării documentelor de calificare şi a propunerilor tehnice au rămas în cursă doar ofertele Ramb cu CS Vision şi UTI Grup cu ACI Cluj. Primii au avut o ofertă de peste 21 de milioane de lei, iar ceilalţi au propus un preţ de peste 22,5 milioane de lei.

Contractul, având drept criteriu de adjudecare preţul cel mai scăzut, a fost obţinut de Ramb şi CS Vision. Primarul a anunţat acest rezultat la începutul lunii martie. Societăţile perdante au formulat, toate câte o contestaţie privind decizia comisiei de licitaţie de a atribui contractul către asocierea de firme din Braşov. Printr-o decizie din 12 aprilie, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a dispus anularea raportului procedurii de licitaţie a primăriei clujene nr. 79.916 din 6 martie şi actele subsecvente acesteia şi a obligat primăria Cluj-Napoca să reia procedura de la faza de evaluare a ofertelor, cu luarea în calcul şi a celor descalificate. Comisia de licitaţie a Primăriei este obligată să pună în aplicare decizia în 10 zile de la comunicare ei.


Primarul a spus public că nu ştie cine sunt aceste firme câştigătoare care trebuiau să se ocupe de contract, dar că, după portofoliu, sunt serioase şi estima că transportul din Cluj-Napoca va fi modernizat într-un an şi o lună. "Nici eu nu am habar cine sunt firmele astea, dar din portofoliul de proiecte realizate pare că sunt serioşi", preciza Boc. CS Vision e o firmă de software şi a produs un sistem similar pentru Transbus Braşov. Ramb e specializată în construcţii şi a reabilitat Bastionul Postăvarilor din Braşov şi mai multe cetăţi, potrivit primăriei. Presa din Braşov a relat că Ramb Sistem este o societate "de casă" a Consiliului Judeţean Braşov (controlat de USL) cu care a derulat contracte de 50 de milioane de euro în ultimii ani. Mai mult, societatea a fost nominalizată într-un raport al Curţii de Conturi că a încasat nejustificat bani de la bugetul CJ Braşov, conform aceloraşi surse.

Introducerea sistemului de ticketing (montarea unui sistem automat de eliberare a legitimaţiilor de călătorie) în municipiu se va face în cadrul unui proiect cu finanţare europeană în valoare de 7,3 milioane de euro, dintre care 6,6 milioane reprezintă bani europeni, nerambursabili. Proiectul presupune, în principal, modernizarea a 87 de staţii de transport public de călători existente în municipiu, amplasarea în zonele cu un flux important de călători a 61 de automate pentru eliberarea legitimaţiilor de călătorie non- stop şi şapte centre de vânzare a legitimaţiilor de călătorie, amplasarea a 136 de validatoare ale legitimaţiilor de călătorie în staţii şi a 327 de validatoare în mijloacele de transport în comun. Proiectul va fi implementat în doi ani de la data semnării contractului de finanţare şi a demarării licitaţiilor.

În locul biletelor cu două călătorii vor apărea cele electronice, pentru o oră, cu care orice călător va putea circula pe orice linie. Dacă va depăşi ora în cauză, va fi considerat fraudulos. Vor dispărea şi actualele abonamente de linie şi se vor introduce abonamente cu cardul, cu un număr maxim de călătorii dus-întors. Abonamentul este de 60 de călătorii, iar preţul se va stabili după implementarea sistemului. Totul se va face cu portofelul electronic. Cardul se va putea încărca şi consuma după cum doreşte orice posesor. 70-80% dintre cele 84 de puncte de eliberare a biletelor care există în municipiu vor fi desfiinţate şi doar la periferie se vor păstra chioşcuri deservite de personal.

Comenteaza