Clujul scrie istorie! A fost lansată licitaţia pentru autobuze fără şofer

Clujul scrie istorie!  A fost lansată licitaţia pentru autobuze fără şofer

Cluj-Napoca va fi primul oraş din România care va avea un autobuz fără şofer, în cadrul unui proiect pilot derulat de Primăria municipiului Cluj-Napoca şi de Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (UTCN).

La începutul anului 2020, Primăria a semnat contractul cu UTCN pentru servicii de consultanţă. Valoarea totală a contractului a fost de 135.000 de lei, iar UTCN va furniza consultanţă pentru achiziţionarea unor autobuze autonome electrice.

Municipalitatea a lansat, în 22 aprilie 2021, licitaţia pentru achiziţia de autovehicule autonome destinate transportului public de persoane. Valoarea estimată a achiziţiei este de 27,35 milioane de lei, potrivit informaţiilor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).

Acordul – cadru scos la licitaţie de primăria condusă de Emil Boc vizează furnizarea a până la 14 autovehicule autonome. Un autovehicul poate transporta 10 sau mai multe persoane. Achiziţia acestor autobuze va fi finanţată din fonduri bugetare iar durata acordului-cadru va fi de 48 de luni. Ofertele firmelor interesate sunt aşteptate până pe 24 mai 2021. ''Acord-cadru de furnizare de furnizare autovehicule autonome destinate transportului public de persoane in Municipiul Cluj-Napoca, frecventa de incheiere a contractelor subsecvente: anuala; valori contract subsecvent: min 1 - max 4 bucati; valori totale acord-cadru min 1 bucata- maxim 14 bucati''.

''Dorim încheierea unui acord-cadru, cu o durată de patru ani, pentru furnizarea a 14 autobuze autonome destinate transportului public de persoane. Valoarea este de 27,3 milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată. Aproximativ 1,9 milioane de lei pentru un autobuz autonom. Noi ne dorim să cumpărăm două tipuri de autobuze. Mașina se conduce singură, dar șoferul trebuie să rămână alert și gata să preia controlul dacă mașina nu poate să execute sarcina sau manevra. La cele care sunt la nivelul patru, conducătorul va trebuie să fie pregătit să preia controlul numai în condiții complexe sau atunci când situațiile meteorologice o impun. Autonomia  de funcționare va fi între 9 și 12 ore, cu 12 pasageri la bord”, a explicat viceprimarul Dan Tarcea, recent la Radio Cluj. 

Aceste autobuze ar urma să circule pe liniile scurte din zona zero din Cluj-Napoca. Ar urma să fie testate timp de un an, iar apoi proiectul ar putea fi extins cu fonduri europene.

Comenteaza