Clujul, prietenos cu mediul? E o glumă! Cumpărăm 15 vechituri de autobuze

Clujul, prietenos cu mediul? E o glumă! Cumpărăm 15 vechituri de autobuze
Vi se pare cunoscut? Asemenea autobuze care circulau la Paris au ajuns acum să transporte clujeni. Și mai vrem!

Orașul se mândrește că are primele autobuze electrice de linie din România, însă continuă să investească milioane în mașini poluante.

 

Cu trei luni înainte ca în oraș să sosească 60 de vehicule scurte diesel euro VI de la Mercedes și încă 10 autobuze electrice, Compania de Transport Public (CTP) cumpără din nou autobuze second hand. Diesel, cu poluare cât cuprinde. Două licitații de achiziție prin procedură simplificată arată că CTP cumpără autobuze second hand de peste două milioane de lei! Despre una, care se referă la achiziția a trei autobuze scurte, am scris AICI. A doua este în desfășurare și presupune cumpărarea a 12 autobuze articulate.


1,8

milioane de lei va cheltui CTP pe 12 autobuze uzate de alții. Vă spunem de pe acum: acestea vor fi cumpărate din Franța. Am putea pune pariu și pe furnizor, o firmă din Sibiu, apropiată de PNL-ul care conduce Clujul. Data limită de depunere a ofertelor este 19 septembrie.

Câștigătorul va semna un acord-cadru cu CTP; în mod normal, compania are dreptul să comande mai puțin de 12 mașini, dar și cu 6 (adică 50%) mai multe.

Am încercat să obținem informații suplimentare despre nevoia CTP de a cumpăra autobuze vechi, în paralel cu achiziția în masă de vehicule noi. Deocamdată nu am reușit să le obținem un răspuns, deși am întrebat la Primărie de o săptămână. E clar însă că dorința Clujului de a se mândri că este prietenos cu mediul nu se susține în urma acestui demers.

ZIUA de CLUJ a publicat în 20 august o ”hartă” a vehiculelor moderne care au fost achiziționate deja sau care urmează să ajungă în municipiu. Totalul este impresionat: 221 de autobuze și troleibuze, 26 de tramvaie - acest parc mov ar urma să transporte călători prin Cluj până în 2020. Avem până în prezent 4 tramvaie, 40 de autobuze articulate, 10 nearticulate, 11 autobuze electrice și 20 de troleibuze. Chiar dacă vom ajunge la un necesar de 300 de vehicule zilnic (actualmente la orele de vârf circulă vreo 280), e greu de crezut că toate autobuzele înlocuite prin cumpărarea altora noi ajung direct la casat.

Din 2025, Clujul ar putea avea numai vehicule de transport prietenoase cu mediul, cel puțin așa a anunțat Boc. Ne pregătim să întâmpinăm viziunea ecologică a actualului primar cumpărând vechituri poluante aruncate la tomberon de Paris.

Comenteaza