Clujul este pe ROŞU. O recunoaşte chiar primarul Emil Boc

Clujul este pe ROŞU. O recunoaşte chiar primarul Emil Boc
Primarul Emil Boc a declarat marţi că oraşul este „pe roşu" din punctul de vedere al traficului.

Fotografia cu zeci de maşini blocate, cu şoferi epuizaţi de ambuteiaje şi cu claxoane de frustrare ni se developează zilnic la Cluj. Poate în culori mai pale acum, că e vacanţă, dar ţipător în restul anului. Dacă nu v-aţi obişnuit, e timpul să o faceţi. Primarul Emil Boc tocmai a recunoscut marţi, la Realitatea FM, că nu există nicio soluţie de moment şi că ne agăţăm de centura metropolitană.

Clujul a reuşit anul trecut să introducă traseul Gilău - Apahida, care ocoleşte oraşul pe la sud, în Master Planul General de Transport. Uniunea Europeană a acceptat să finanţeze acest obiectiv, care însă nu a fost prins în bugetul pe anul 2017 promovat de Guvern. În ianuarie, primarul Emil Boc a făcut un apel către noul guvern şi către parlamentarii de Cluj să susţină cu prioritate investiţia în centura metropolitană.

„Dacă nu se realizează această centură, Clujul se va bloca, atât din perspectiva dezvoltării economice, cât şi din perspectiva dezvoltării imobiliare. Foarte multe proiecte mari de investiţii, inclusiv imobiliare, care presupun sute de apartamente sau unităţi locative nu vor putea fi aprobate şi nu vor primi studiu de trafic valabil dacă nu se încep lucrările la centura metropolitană.

Portabilitatea actualelor artere e aproape de maximum. Pe Bună Ziua s-a închis, e aproape de maximum, e pe roşu. Dar ne apropiem de aceeaşi situaţie şi pe Borhanci, şi pe Soporului, şi pe Câmpului, şi în alte locuri. Dacă nu se realizează această centură, pur şi simplu studiile ne vor arăta că intrăm pe roşu. Suntem între 80 şi 100%", a subliniat Boc.

Întrebat de ce în zona centrală s-au dat autorizaţii de construire pentru blocuri de peste 10 etaje, primarul a făcut o comparaţie cu New York-ul- „În zona ultracentrală nu ar trebui să fie date locuri de parcare. Nici în Manhattan, în buricul New York-ului, nu sunt locuri de parcare în zona centrală.

În centru trebuie să mergem cu bicicletele, cu transportul în comun, cu taxiul, în funcţie de banii pe care îi avem şi de disponibilitate. În toate oraşele mari, în zona centrală nu vii să îţi lași maşina în faţa biroului, în buricul târgului. Nu există aşa ceva", a spus Emil Boc.

Transregio Feleac, cum se numeşte centura în Master Planul de Transport, are lungimea totală de 38,3 km şi un cost estimat iniţial la 126,3 milioane de euro, fără TVA. Există două tronsoane. Drumul Gilău Vest - Cluj-Napoca Vest are 14,1 km şi se intersectează cu Autostrada Transilvania.

Realizarea acestei şosele i-ar ajuta foarte mult pe locuitorii din Floreşti, care stau zilnic în ambuteiaje pe DN 1. Drumul costă 40,5 de milioane de euro şi are trei sectoare: centura Gilăului, 2,3 km, legătura cu Clujul, prin partea de nord a localităţii Floreşti, 9,9 km, şi traversarea DN1 până în zona Colina, unde ar urma să facă joncţiunea cu centura, 1,9 km.

Cea de-a doua parte este centura Clujului, care pleacă din zona de sud-vest a oraşului şi trece prin spatele cartierelor Mănăştur, Zorilor, Bună Ziua, Gheorgheni, Someşeni, până spre Apahida. Acest tronson de drum are 24,2 km şi ar urma să coste 85,7 milioane de euro.

Sectoarele sunt Cluj SV - Selgros, cel mai scump, 67 de milioane de euro, respectiv Selgros - Bulevardul Muncii. Un ultim sector, Bulevardul Muncii - Apahida, este un drum existent cu o bandă pe sens, care ar urma să fie extins la două benzi pe sens.

Citeşte şi: Cum se va schimba traficul din Cluj. Termen: cinci ani. "Cowboy-ul" Boc

Comenteaza