Clujul a scăpat de Bechtel
- Scris de Cosmina Fernoaga
- 22 Aug 2011, 00:07
- Administraţie
- Ascultă știrea

Imediat după ce se va aproba noul amendament la contractul pentru Autostrada Transilvania, compania Bechtel va continua să lucreze pe tronsonul Suplacu de Barcău - Borş, celelalte tronsoane urmând să fie licitate sub altă formă, de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Directorul de comunicare al Bechtel, Bogdan Sgârcitu, a afirmat că toate lucrările pe judeţul Cluj sunt încheiate pentru compania pe care o reprezintă. Tronsonul Gilău - Nădăşel va fi efectuat de "alţii mai buni", a spus Sgârcitu.
Clujul a scăpat de Bechtel, reiese din afirmaţiile directorului de comunicare al companiei americane, Bogdan Sgârcitu. "Aţi avut dumneavoastră grijă să nu mai avem nici o treabă cu judeţul Cluj", a răspuns oficialul când a fost chestionat de către reporterul ZIUA de CLUJ cu privire la data în care se vor relua lucrările la autostradă. "Conform înţelegerii cu Ministerul Transporturilor, acum aşteptăm să se aprobe amendamentul la contractul de lucrări. Apoi ne vom muta baza de la Cluj şi vom continua cu tronsonul Suplacu de Barcău - Borş. Pentru celelalte tronsoane nu vom mai fi responsabili. Lucrările vor fi licitate pentru alţii mai buni", a comentat Sgârcitu. ZIUA de CLUJ a relatat în mai multe rânduri despre intenţia Ministerului Transporturilor de a scoate tronsonul Gilău - Nădăşel din proiectul Autostrăzii Transilvania, pentru a fi încadrat drept centură ocolitoare.
Urma ca Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP), din cadrul CNADNR, să angajeze o licitaţie publică pentru atribuirea lucrărilor la acest tronson, de circa opt kilometri. Într-un comunicat oficial, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a confirmat că Bechtel nu se va mai ocupa decât de tronsoanele Câmpia Turzii - Gilău şi Suplacu de Barcău - Borş, urmând ca toate celelalte, inclusiv cel de la Gilău şi până la Mihăileşti, să fie scoase la licitaţie într-o altă formă. "Noi, ce aveam de făcut pe sectorul Câmpia Turzii - Gilău, am terminat. Mai avem puţin peste podul de peste Someş, apoi ne vom putea muta pe tronsonul Suplacu de Barcău - Borş. Aici avem timp să începem, pentru că termenul de finalizare a lucrărilor este 2013", a explicat Bogdan Sgârcitu.
Ministerul Transporturilor a negociat cu Bechtel, reducând costurile lucrărilor cu aproape 50%, până la 6,9 milioane de euro/kilometru. În total, proiectul Autostrăzii Transilvania se întinde pe 415 kilometri, din care Bechtel are de efectuat 118, pe tronsonul Câmpia Turzii - Gilău şi Suplacu de Barcău - Borş. Mai rămân de realizat alte şase tronsoane care însumează 297 de kilometri:Braşov-Făgăraş (53 km), Făgăraş-Sighişoara (52 km), Sighişoara-Ogra (56 km), Ogra-Câmpia Turzii (36 km), Cluj Vest - Mihăileşti (24 km) şi Mihăileşti-Suplacu de Barcău (76 km).