Clujenii prinşi fără bilet de Sfântă Mărie îşi pot anula şi nu prea contravenţiile

Clujenii prinşi fără bilet de Sfântă Mărie îşi pot anula şi nu prea contravenţiile
Controlorii Regiei Autonome de Transport Urban Călători (RATUC) au împărţit joi amenzi în tot oraşul, deşi călătorii nu aveau de unde să îşi cumpere bilete, casele fiind închise.

Directorul RATUC, Liviu Neag, susţine că deja s-a dispus anularea unor procese verbale, dar unii călători vor trebui , totuşi , să plătească amenda, fără a preciza cu exactitate şi motivul. În total, controlorii au scris 92 de amenzi contravenţionale.

Un clujean a reclamat joi că a fost amendat de controlori pe un mijloc de transport în comun, deşi nu a avut de unde să-şi cumpere tichet de călătorie, casele de bilete ale Regiei Autonome de Transport Urban Călători (RATUC) fiind închise. Cazul nu a fost singular, controlorii acordând un total de 92 de amenzi contravenţionale. Sesizarea făcută de clujeanul amendat a ajuns în mass-media, iar conducerea RATUC a reacţionat. Liviu Neag, directorul Regiei Autonome susţine că procesul verbal a fost anulat, dar nu garantează că toţi călătorii sancţionaţi vor putea să scape de achitarea sumei aferente contravenţiei. „Am verificat acest caz şi am dispus anularea procesului verbal de constatare a contravenţiei pentru persoana în cauză. Ceea ce pot să vă spun este că într-o zi de sărbătoare avem deschise 50 de chioşcuri de vânzare a biletelor, conform programului pe care îl avem pentru sâmbătă şi duminică. Orice persoană care e amendată are dreptul la o contestaţie, dar asta nu înseamnă că oricine umblă gratis pe mijloacele de transport în comun va putea face o contestaţie care să fie şi admisă. Nu înseamnă că se vor anula toate amenzile", spune Neag. Pe scurt, RATUC a anulat o singură amendă după sesizarea apărută în presă, dar restul de 91 de contravenţii vor fi „analizate".

Regia Autonomă de Transport Urban promite, însă, că pe viitor se vor rezolva toate problemele în privinţa achiziţionării de bilete. „Într-o zi obişnuită avem 86 de chioşcuri deschise. Chioşcurile pe care le avem deschise la final de săptămână sunt riguros distribuite în aşa fel încât oricine să îşi poată cumpăra bilet. Procedăm aşa pentru că volumul de călători în weekend este mult mai mic, de aceea lucrăm la o capacitate de 60-70%. Nicăieri în ţară nu sunt atât de multe chioşcuri câte avem noi în Cluj. Oricum, în situaţia în care există zile libere, se pot cumpăra bilete cu anticipaţie, după cum apare şi pe site-ul nostru.. După ce se va introduce sistemul de ticketing, toate problemele se vor rezolva", mai spune Neag.

Până la introducerea sistemului de ticketing, RATUC ar fi putut să dispună cumpărarea de bilete de la şoferi , însă directorul Regiei Autonome de Transport susţine că un asemenea demers nu ar fi oportun, pentru că „şoferii ar putea face învârteli". „Nu putem reintroduce sistemul prin care călătorii să îşi cumpere bilete de la şoferi pentru că există riscul ca aceştia să facă fel şi fel de învârteli", a adăugat Neag.

Cetăţenii din Cluj-Napoca s-au plâns în repetate rânduri că nu îşi pot cumpăra bilete la ore mai târzii, însă Neag are şi o explicaţie, fiind interesat, în primul rând, de siguranţa casieriţelor. „Există program preferenţial, în unele zone sunt deschise case până la 22:00, în altele nu. Din punct de vedere al siguranţei nu putem ţine deschise chioşcurile până la 22:00 pentru că nu le putem lăsa pe caseriţe să umble noaptea pe străzi, existând riscul de a fi atacate", a conchis şeful RATUC.

 

Comenteaza