Clujenii pot beneficia de certificate de naștere, căsătorie, divorț și deces în format digital
- Scris de Anca Colibasanu
- 31 Mar 2025, 14:58
- Administraţie
- Ascultă știrea

Consiliul Județean Cluj anunță că, începând de luni, 31 martie, certificatele de naștere, căsătorie, divorț și deces sunt emise în format digital.
Astfel, potrivit forului administrativ județean, începând cu data de 31 martie 2025, Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă” (S.I.I.E.A.S.C.) devine operațional la nivelul unităților administrativ-teritoriale din județul Cluj pentru cele patru evenimente primare de viață: naștere, căsătorie, divorț și deces.
„Am o mare satisfacție văzând că facem un nou pas în direcția digitalizării și simplificării serviciilor pe care le oferim clujenilor. Începând de azi locuitorii județului Cluj pot beneficia de certificate de naștere, căsătorie, divorț și deces în format digital ”, transmite Alin Tișe, președintele CJ Cluj.
În caz de forță majoră (calamități naturale, dezastre, mobilizare la nivel național, etc) sau în cazul unor disfuncționalități de ordin tehnic care fac imposibilă completarea în sistem informatic, actele de stare civilă exemplarul I se completează olograf urmând ca după încetarea uneia dintre situațiile menționate, acestea să fie completate informatic și validate în Registrul de stare civilă exemplarul II.
Potrivit reprezentanților CJ Cluj, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Cluj a implementat proiectul „Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă” (S.I.I.E.A.S.C.) în cadrul căreia au fost digitalizate 19.000 de volume de registre de stare civilă (naștere, căsătorie, deces) înregistrate în perioada 01.01.1921- 31.12.2020 cuprinzând 8 milioane de acte de stare civilă.