Cine vrea să să lărgească Calea Mănăştur şi Calea Moţilor: 4 şi 5 benzi auto, 2 de biciclete

Cine vrea să să lărgească Calea Mănăştur şi Calea Moţilor: 4 şi 5 benzi auto, 2 de biciclete

O singură ofertă a fost depusă la licitaţia ce prevede  servicii de proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul „Modernizare Calea Moților - Calea Mănăștur - Strada Uzinei Electrice - Strada Oțetului - Strada Mărginașă”.

Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj – ofertant (leader), alături de subcontractanții Construct CDP SRL,Energobit, Swarco Traffic Romania, Spatar Geomatics SRL, Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei,Elcrirom Concept SRL,Garden Center Grup SRL, Onistua Com SRL și Search Corporation a depus singura ofertă pentru modernizarea Căii Moţilor. 

Firma clujeană face parte din grupul STRABAG, una din principalele companii de construcţii din Europa şi lider de piaţă în Europa Centrală şi de Est. Mai nou, firma este cunoscută în media datorită constestaţiilor formulate la diverse licitaţii organizate de municipalitate, precum Podul Eăsăritului sau culoarului de mobilitate Oaşului - Ira. A mai avut contracte pentru asfaltarea unor alei din Parcul Central sau pentru turnarea pistei de atletism de pe Cluj Arena. 

Contractul este estimat la 27.826.835 de lei, bani proveniți din fonduri bugetare, împărțiți astfel: Etapa I - valoarea estimată a serviciilor de proiectare, inclusiv asistența din partea proiectantului pe perioada de execuție a lucrărilor este de 1.242.692,74 lei fără TVA; Etapa II - valoarea estimată a lucrărilor este de 26.584.142,61 lei fără TVA. Valoarea capitolului de diverse și neprevăzute este de 4.033.399,92 lei fară TVA și nu este inclusă în valoarea estimată a lucrărilor.

Proiectul cuprinde Calea Mănăştur (tronsonul de la nr. 1 până la intersecţia cu str. Câmpului) , Calea Moţilor (tronsonul de la nr.86 până la nr-. 147), str. Mărginaşă (tronsonul de la nr. 1 până la intersecţia cu str. B.P. Haşdeu), arteră de legătură între Calea Moţilor şi str. Uzinei Electrice, precum şi parcelele adiacente acestor străzi.


Calea Mănăştur 

tronsonul str. Câmpului – str. Govora – se menţine ampriza existentă; tronsonul str. Govora – Calea Mănăştur nr.5: 4 benzi auto, 2 benzi de biciclete la nivelul carosabilului, trotuare cu lăţime variabilă şi spaţii verzi plantate.
În zona campusului USAMV se propune realizarea unei staţii de transport public, retrase faţă de circulaţie;
Tronsonul Calea Mănăştur nr.5 – Calea Mănăştur nr.1: 5 benzi auto, 2 benzi de biciclete la nivelul carosabilului, trotuare cu lăţime variabilă.


Calea Moţilor

tronsonul Calea Moţilor nr. 118 – Calea Moţilor nr. 124: 5 benzi auto, o bandă de biciclete la nivelul carosabilului, trotuare cu lăţime variabilă, spaţii verzi plantate;
tronsonul Calea Moţilor nr. 100 – Calea Moţilor nr. 118: 4 benzi auto, o bandă de biciclete la nivelul carosabilului, trotuare cu lăţime variabilă, spaţii verzi plantate şi alveolă staţie de transport public pe latura nordică (în dreptul nr. 104-108);
tronsonul Calea Moţilor nr. 94 – Calea Moţilor nr. 98: 4 benzi auto, o bandă de biciclete la nivelul carosabilului, trotuare cu lăţime variabilă, spaţii verzi plantate;
tronsonul Calea Moţilor nr.86 – Calea Moţilor nr. 92: 4 benzi auto, trotuare cu lăţime variabilă;

Str. Mărginaşă

tronsonul str. Mărginaşă nr. 1 – nr.3: 3 benzi auto, trotuare cu lăţime variabilă;
tronsonul str. Mărginaşă nr. 5 – nr.17: 2 benzi auto, trotuare cu lăţime variabilă;
Artera de legătură între Calea Moţilor şi str. Uzinei Electrice: 4 benzi auto, 2 benzi de biciclete la nivelul carosabilului, trotuare cu lăţime variabilă şi spaţii verzi plantate. Spre intersecţia cu Calea Moţilor sunt prevăzute 5 benzi auto, iar pe latura estică a arterei este propusă o piaţetă publică.

Strada Uzinei Electrice se menţine ampriza existentă;

Parcelele adiacente străzilor reglementate prin P.U.Z. își mențin încadrarea funcțională stabilită prin P.U. G. În vederea realizării legăturii cu str. Uzinei Electrice, este propusă o străpungere, cu afectarea fondului construit de pe str. Ilie Măcelariu nr. 37 şi 39A, iar pentru realizarea piaţetei de pe latura estică a arterei de legătură Calea Moţilor – str. Uzinei Electrice, este afectat fondul construit de pe Calea Moţilor nr. 120-124 şi parţial fondul construit de pe Calea Moţilor nr. 118

Comenteaza