Cine va face METROUL din Cluj-Napoca! Firma a construit metroul din Dubai pentru Expo 2020, a mai avut proiecte în Polonia, Suedia

Cine va face METROUL din Cluj-Napoca! Firma a construit metroul din Dubai pentru Expo 2020, a mai avut proiecte în Polonia, Suedia

Astăzi, 28 februarie 2023, va fi anunțat câștigătorul licitației pentru proiectarea și execuția lucrărilor de infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), automatizare trafic, racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție Magistrala I de metrou. Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este de aproximativ 13,7 miliarde de lei.

Ar fi vorba despre turcii de la Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş., în asociere cu ARCADĂ COMPANY,GÜLERMAK SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ,S.C. Alstom Transport S.A.

Compania Gülermak (Ankara, Turcia)

Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A Ş. este o companie turcă de construcții, în special pentru transportul feroviar, înființată în 1958. De-a lungul anilor, a executat lucrări de metrou, tuneluri, căi ferate, poduri, viaducte și centrale electrice în Polonia, Suedia, Emiratele Arabe, India și Turcia. Printre proiecte se numără cel al liniei de metrou din Dubai pentru Expo 2020, care a costat 2,8 miliarde de dolari. Compania are o subsidiară care este lider în Turcia la producția de oțel, având trei fabrici în Ankara și Izmir. MAI MULT AICI!

Amintim că, licitația pentru construirea metroului clujean a fost lansată în luna martie 2022, iar termenul limită inițial pentru primirea ofertelor era 9 mai 2022. Ulterior, termenul a fost decalat pentru final de iunie 2022, iar apoi 22 agust 2022. Contractul metroului avea o valoare de 6,66 miliarde de lei (1,3 miliarde euro) și se întindea pe 8 ani. Licitația a fost suspendată, în luna august 2022, după ce Primăria a primit sesizări oficiale de la mari concerne interesate de realizarea Metroului că nu pot depune oferte în valoarea estimată. Ulterior, indicatorii tehnico economici au fost recalculați, iar Guvernul a aprobat valoarea totală a investiției la suma 9.064.456.067 lei. Proiectul mizează pe o finanțare de 300 de milioane de euro din PNRR și este asumat de Guvernul României. La evaluarea ofertelor, prețul (componentă financiară) a contat în proporție de 55%, restul pentru propunerea tehnică.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anuțat în 29 decembrie 2022 faptul că a fost semnat contractul de finanțare pentru metroul din Cluj. ''Cel mai mare contract de finanțare din ultimii 30 de ani a fost semnat de Ministerul Transporturilor! Banii vor asigura construcția metroului din Cluj-Napoca! Prin acest contract de finanțare se asigură 13,69 miliarde de lei (din care 1,48 miliarde de lei din PNRR) pentru cele două etape necesare construcției Magistralei 1 a metroului clujean''.

Fondurile vor fi folosite pentru proiectarea, construcția, echiparea și punerea în funcțiune a liniei de metrou ușor în zona metropolitană Cluj-Napoca (21,03 km), a celor 19 stații și a depoului.

În prima etapă vor fi finalizate lucrările pe 9,16 km care includ secțiunea Sfânta Maria - Europa Unită (9 stații) și depoul. Lucrările din această etapă, finanțată prin PNRR, trebuie finalizate până la sfârșitul lunii august 2026. În cea de a doua etapă, finanțarea va asigura construcția secțiunilor Țara Moților -Sfânta Maria (7 stații) și Piața Mărăști – Muncii (3 stații) care totalizează 11,87 km.

Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri, mai puţin de jumătate din capacitatea proiectată pentru Magistralele M5 şi M6 din Bucureşti.

VOM REVENI CU ANUNTUL OFICIAL!

Comenteaza