Cine a câştigat licitaţia pentru cele 10 autobuze „scurte"

Cine a câştigat licitaţia pentru cele 10 autobuze „scurte
ZIUA de CLUJ a aflat cine a câştigat licitaţia pentru cele 10 autobuze scurte pe care doreşte să le achiziţioneze Compania de Transport Public.

Maratonul licitaţiei pentru cele 10 autobuze noi pe care vrea să le achiziţioneze Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca a ajuns la final. Deşi sosirea pare în acest caz doar un punct intermediar, în condiţiile în care mai multe companii studiază deja posibilitatea de a depune contestaţii.

Cinci ofertanţi au existat la licitaţie, iar mare învingător este Briaris, importator Iveco Bus. Toate celelalte companii au fost descalificate, inclusiv Mercedes, un gigant cunoscut pentru calitatea produselor sale, şi Solaris, care tocmai a trimis 40 de autobuze noi la Cluj în contractul derulat cu primăria.

Contactată de ZIUA de CLUJ, conducerea IAC Management, reprezentanţa Solaris în România, a declarat că aşteaptă răspunsul firmei poloneze în legătură cu decizia de a contesta licitaţia.

Reprezentanţii Briaris au fost invitaţi luni, 19 ianuarie, la Cluj, pentru a semna contractul-cadru. Tot 19 ianuarie este termenul legal până la care se pot depune contestaţiile. CTP nu a anunţat oficial nici până astăzi numele câştigătorului, iar o conferinţă de presă pe tema licitaţiei ar urma să aibă loc săptămâna aceasta.

Briaris a oferit autobuze Iveco Urbanway 3D Low Entry, care valorează 930.000 de lei, plus taxa pe valoarea adăugată. Aceasta înseamnă un net de circa 207.000 de euro la cursul euro de luni, dar calculul valutar - conform caietului de sarcini - s-a făcut la 17 octombrie 2014 şi dădea un rezultat în jurul a 205.000 de euro. Banii ar urma să fie plătiţi abia după ce autobuzele ajung la Cluj şi sunt testate.

Maşinile de fabricaţie italiană au 12 metri lungime, trei uşi, podea joasă, facilităţi pentru persoane cu dizabilităţi, sunt dotate cu motoare Euro 6 şi cu internet wireless.

ZIUA de CLUJ v-a prezentat în decembrie 2014, în exclusivitate, valoarea tuturor ofertelor, iar maşinile Iveco se aflau printre cele mai scumpe. Sumele sunt exprimate în lei, rotunjit.

1. Mercedes..............944.000 lei
2. Briaris (Iveco).......930.000 lei
3. Solaris..................914.000 lei
4. Isuzu Anadolu.......893.000 lei
5. BMC (Eurobus).......701.000 lei

„Săptămâna trecută am fost informaţi că suntem câştigători, iar luni, 19 ianuarie, suntem aşteptaţi să semnăm contractul-cadru. Am câştigat pentru că am avut cel mai bun raport preţ-calitate. Autobuzele noastre sunt foarte apreciate în România. Circulă în multe oraşe ale ţării, inclusiv în Bucureşti", a spus Daniel Călin, branch manager Briaris Vâlcea.

Călin a declarat că termenul de livrare a maşinilor este de şase luni, dar - atenţie - CTP poate comanda mai puţin de 10 autobuze. "Conform contractului-cadru, ei îşi rezervă dreptul de a comanda oricâte, între unul şi 10 autobuze", a spus reprezentantul Briaris.

Licitaţia aceasta a fost ca un thriller, care a ţinut în suspans presa şi companiile participante. Ofertele s-au deschis în 27 octombrie, iar comisia de licitaţie avea la dispoziţie 20 de zile să se dumirească în legătură cu ofertele sau, dacă nu, să ceară lămuriri de la firme; apoi trebuia să anunţe câştigătorul. Numai că, până în 16 noiembrie, comisia nu a putut lua o decizie şi a cerut prelungirea termenului cu încă o perioadă de 20 de zile.

Conform legii, avea acest drept o singură dată, pe baza unei note justificative a motivelor întârzierii pe care este obligată sa o trimită tuturor participanţilor la licitaţie. În 6 decembrie, de Moş Nicolae, era obligatoriu să avem câştigătorul, dar contractul nu a fost lăsat în ghetuţele nici unui ofertant. Abia săptămâna trecută, după o lună de la ultimul termen legal, a trimis CTP documentele companiei câştigătoare şi celor descalificate.

Preţul ofertei a contat în proporţie de 65% în stabilirea punctajului câştigătorului. În calcul au mai fost luate valori precum consumul de carburant, costurile cu poluanţii, perioada de garanţie şi raportul masei utile raportat la cea maximă admisă.

Ioana PÎRLEA
Ionel LESPUC

 

Etichete
Comenteaza