Cinci poduri din Cluj urmează să fie modernizate. Unul aşteaptă după Guvern, altul după CFR Călători, însă sunt şi veşti bune pentru 2019

Cinci poduri din Cluj urmează să fie modernizate. Unul aşteaptă după Guvern, altul după CFR Călători, însă sunt şi veşti bune pentru 2019

Cinci poduri din Cluj-Napoca urmează să fie modernizate. Dacă pentru unele se bate pasul pe loc de ani de zile, altele au şanse să fie gata până la finele anului 2018. 

Podul Porţelanului

"Cei de la gaz au reuşit să-şi relocheze ţeava, urmează cei de la Electrica să mute toate instalaţiile şi liniile din zonă până în martie, după care putem intra noi cu construcţia. Durata lucrărilor este de 9 luni", a explicat viceprimarul Clujului, Dan Tarcea.

Primăria va construi un pod nou de 62 m cu trei deschideri: 8,76 m + 35,94 m + 8,76 m. Zidurile întoarse ale culeelor (infrastructura de la capătul podului ce preia sarcinile transmise de suprastructură, n. red.) vor avea 4,22 m. Podul va asigura circulația pe două benzi cu lățimea de 7,8 m carosabil. Trotuarele vor fi de 1,2 m lățime pe ambele laturi. Se va amenaja şi o pistă pentru biciclete. Lățimea va fi de 10,8 m. Mai multe detalii AICI!

Reabilitarea podului existent şi realizarea unuia nou au fost estimate la 5,3 milioane de lei, din care 4,5 milioane reprezintă costurile lucrărilor de construcţie-montaj. Lucrările de proiectare au fost realizate de VCE Vienna Consulting Engineering, iar licitația pentru execuție, după depunerea unei contestații la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, a fost adjudecată de Diferit SRL. Este aceeași firmă care a construit noul pod Traian, în perioada 2016-2017.

Podul face legătura între strada Porțelanului pe malul drept și străzile Nădășel și Alexandru Sahia pe malul stâng. Acesta a fost construit în 1940 și reabilitat în 1970, deservind aprovizionarea pentru fabrica de porțelan, astfel că lățimea părții carosabile este de 4 m, doar cu un singur fir de circulație.

Podul Garibaldi 

"La Garibaldi aşteptăm stăvilarul în administrare de la Apele Române. Pentru acest lucru trebuie hotărâre de Guvern. Mergem în parelel cu studiul de fezabilitate şi autorizaţiile de construire. Primarul Emil Boc a avut, săptămâna trecută, o întâlnire cu directorul de la Apele Române şi au avut o discuţie şi pe această temă", a punctat Tarcea. 

Lucrările se vor face ”sub trafic”, iar podul va fi lărgit la 4 benzi de circulație și două trotuare. Costul este evaluat pentru lucrări este de 5,2 milioane de lei

Podul Locomotivei

Podul Locomotivei, cel care leagă Piaţa Gării de autogară, încă aşteaptă un aviz de la CFR Călători. În perioada lucrărilor de modernizare a Podului Locomotivei, CFR trebuie să întrerupă furnizarea de energie electrică pentru locomotive, astfel că municipalitatea trebuie să achite o sumă de bani către compania de transport feroviar de persoane din România. "Cei de la CFR nu ne-au trimis încă calculaţia cerută", a explicat viceprimarul Tarcea, la un post de radio local. 

Podul de 406 m lungime va fi lărgit pe alocuri prin realizarea unui ziduri de sprijin, se va amenaja o pistă de biciclete de 2 m lăţime pe partea dreaptă, pe sensul de mers spre Dâmbul Rotund, şi se vor aplica panouri fonoabsorbante transparente, cu dimensiuni variabile, care să dea un aspect modern structurii. Se adaugă soluţii actuale de iluminat, cu tehnologie led, şi camere video de supraveghere.

Proiectul prevede îndepărtarea completă a asfaltului, hidroizolaţiei, bordurilor existente. Se va executa o placă de suprabetonare, din beton armat cu grosimea de cel puţin 16 cm peste grinzi; se va aplica pe toată lăţimea podului o hidroizolaţie performantă şi se vor monta borduri de granit. Noul pod costă 11,5 milioane de lei. 

Podul Hingherilor (Fabricii)

Lucrările au început în toamna lui 2018, la infrastructura podului (sub pod), fără ca traficul auto să fie închis. În etapa a doua, planificată pentru 2019, vor fi înlocuite grinzile marginale, se vor realiza rosturi de dilatație, se va face o suprabetonare a podului și o îmbrăcăminte completă. Vor mai fi montate panouri fonoabsorbante, parapet direcțional pentru protecția pietonilor și iluminat ambiental. Suma totală a lucrărilor se ridică la 16.383.034, 94 lei cu TVA, cu dată de finalizare noiembrie 2019.

Podul N 

Podul de la capătul Mănășturului, de la ieșirea spre Florești, va fi modernizat până la finele anului 2019. Investiţia se ridică la 1,1 milioane de lei, iar singura firmă interesată de această lucrare este Diferit SRL, oferta fiind în evaluare financiară. 

Podul urmează să sufere modificări importante: regândirea carosabilului și trotuarului, întărirea structurii și refacerea hidroizolațiilor. În plus, înfățișarea podului va fi schimbată, chiar dacă se vor menține anumite elemente din actualul look. Și iluminatul stradal va fi modernizat. Stâlpii de pe pod vor avea 6 m înălțime, iar cei de pe străzile din jur, 10 m. Noii stâlpi de iluminat au fost împărțiți astfel: Calea Florești - 15, Str. Bucium - 10, Bulevardul 1 Decembrie - 10, bretelele de urcare pe pod - 39 de stâlpi. De asemenea, vor fi instalate 6 camere video pentru supravegherea circulației. Mai multe detalii AICI!

 

Comenteaza