Centura metropolitană: 1.2 miliarde de euro, reducerea timpului de deplasare cu 67% și 70% mai puțină poluare

Centura Metropolitană a Clujului va fi un model de bune practici la nivel național pentru felul în care trebuie făcute drumurile de legătură în România, a arătat viceprimarul Dan Tarcea, în debutul dezbaterii publice pe tema obținerii acordului de mediu pentru această investiție. 

Centura metropolitană va fi un drum de clasă tehnică 2, tip drum expres, de 42,13 kilometri (la care se adaugă 26,62 de kilometri de bretele la cele 20 de noduri propuse, iar drumurile de legăturăvor avea 32,33 de kilometri) cu 2 benzi pe sens și bandă de acostament, plus zonă mediană, piste de bicilete și drumuri de legătură. 

Viteza maximă de deplasare pe centură va fi de100 de kilometri/oră pe lungimea a 25 de kilometri, în afara municipiului, 80 de kilometri/oră pe parcursul a 17 kilometri, în interiorul municipiului. Centura va aduce reducerea cu 67% a timpilor de deplasare între Gilău și Cluj-Napoca.

Investiția este de peste 6.077.089.00 lei fără TVA (peste 1,2 miliarde de euro).

În ceea ce privește componentele de mediu, în contul zonelor care vor fi defrișate (38 de hectare - 15.000 de arbori) vor fi plantați alți 20.000. Nicio casă de locuit de pe traseul centurii metropolitane nu va fi afectată fonic de trafic, iar păsările, animalele, reptilele, insectele nu vor suferi din pricina viitorul drum, fiundcă vor fi ridicate ziduri de 30 de centimentri, 4 tuneluri, un drum de legătură îngropat cu placă „verde” deasupra - în zona parcului Colina, panouri fono absorbante sau garduri de 2 metri montate și subtraversări de-a lungul zonelor împădurite. Nu în ultimul rând, prin măsurile propuse, specialiștii au estimat că poluarea din Cluj-Napoca s-ar reducecu 70%. 

Comenteaza