Cât ne costă brand-urile Clujului

Cât ne costă brand-urile Clujului
2013 este primul an în care cultura va primi alocări de la bugetul local după reguli noi.

Evenimentele-marcă ale municipiului sunt susţinute în acest an cu 1,3 milioane de lei din bugetul Primăriei. Propunerea va fi dezbătură la şedinţa Consiliului Local de vineri.

Primăria şi-a asumat să aloce aproape jumătate din bugetul pentru cultură pentru evenimente cu potenţial de brand sau care deja s-au consacrat ca embleme ale oraşului. Cultura are nominalizată, în proiectul de buget local, suma de aproape 3 milioane de lei. Pe lista evenimentelor-brand au fost selectare 14 festivaluri şi suite de manifestări de o comisie formată din consilieri locali şi oameni din aparatul de specialitate al Primăriei. Emil Boc a afirmat că municipalitatea va susţine respectivele manifestări şi în următorii ani. Anul acesta, suma propusă pentru a reveni acestor evenimente este de 1.350.000 de lei, conform unui proiect de hotărâre care va fi discutat de consilierii locali la şedinţa ordinară de vineri. Potrivit cererilor depuse de organizatori, suma solicitată pe 2013 de la Primărie a fost mult mai mare, 2.822.810.

  • Festivalul Internaţional de Film Transilvania urmează să primească cea mai mare alocare, 450.000 de lei, având în vedere că forul local deja şi-a asumat să susţină acest festival cu minim 100.000 de euro pe an.

 

  • Pe locul doi este Festivalul Peninsula cu zece ediţii organizate la Târgu Mureş cu o alocare de 150.000 de lei, jumătate din cât au solicitat organizatorii Primăriei, după ce administraţia locală a anunţat că, începând de anul acesta, festivalul va avea loc la Cluj-Napoca.

 

  • Pe locul trei este festivalul de film Comedy Cluj aflat la ediţia a 5-a cu 120.000 de lei.

 

  • Festivalul Inrernaţional "Toamna Muzicală Clujeană" organizat de Filarmonica de Stat Transilvania primeşte 100.000 de lei.

 

  • Alţi 80.000 de lei urmează să fie direcţionaţi înspre manifestarea Zilele Culturii Maghiare pe care, anul trecut, consilierii locali UDMR voiau să o pună pe lista evenimentelor cu susţinere specială de la buget - Zilele Clujului, Ziua Naţională şi Revelion.

 

  • Teatrul Naţional şi Teatrul Maghiar de Stat urmează să primească câte 75.000 de lei pentru evenimentele Întâlniri internaţionale de Cluj, respective Renume European pentru realizările teatrale clujene.
  • Câte 70.000 de lei urmează să ajungă şi la Fabrica de Pensule - centrul de artă şi cultură urbană dar şi pentru Asociaţia Film şi Cultură Urbană care şi-a propus să iniţieze un nou festival la Cluj-Napoca, începând din acest an.
  • Transilvania Jazz Festival, pe care Primăria şi-a asumat încă de anul trecut să-l repornească şi să-l susţină, are nominalizată suma de 50.000 de lei.

 

  • Ansamblul Mărţişorul al Casei de Cultură a Studenţilor, regizat artistic de Dumitru Fărcaş, va fi susţinut cu 40.000 de lei. Aceeaşi sumă o va primi şi Asociaţia Cluj-Napoca 2020 Capitală Culturală Europeană, bani care urmează să fie orientaţi înspre campanii de conştientizare a clujenilor asupra importanţei şi beneficiilor care se pot obţine dintr-o astfel de titulatură europeană.

 

  • Festivalul Delahoya care se va întoarce începând cu ediţia din acest an în natură, are o alocare de 30.000 de lei.

Restul sumei de la capitolul cultură, adică 1.390.000 de lei va fi alocată într-o etapă ulterioară de selecţie. Din aceşti bani pentru instituţii de cultură şi învăţământ revin 300.000 de lei, pentru reviste de cutură 170.000 de lei, pentru proiectele asociaţiilor de tineri, 420.000 de lei şi pentru proiecte evenimente culturale restul de 500.000 de lei.

 

Viceprimarul Ana Horvath, cea care a coordonat comisia care a propus direcţionarea banilor de la capitolul cultură după noile reguli, a declarat, încă din timpul dezbaterilor de săptămâna trecută a proiectul de buget pe 2013, că este vorba despre paşi mici, dar că primăria este deschisă tuturor ideilor bune, în aşa fel încât să ţină oraşul ocupat tot anul cu evenimente. Edilul de Cluj a ţinut să menţioneze că de la anul se va schimba regulamentul de finanţare pentru proiectele culturale şi că firul roşu al bugetul pentru cultură se va concentra în jurul pilonului 2015 - Capitala Europeană a Tineretului şi a paşaportului pentru 2021 - Capitala Culturală Europeană.

 

Comenteaza