Boc e ca buldozerul: Garibaldi se face în 2018. Ce soluție s-a găsit pentru locuitorii din Grigorescu

Boc e ca buldozerul: Garibaldi se face în 2018. Ce soluție s-a găsit pentru locuitorii din Grigorescu
Consilierul local PNL Radu Moisin a cerut amânarea modernizării podului Garibaldi, din motive de trafic, însă primarul este inflexibil.

Podul Garibaldi va intra în modernizare în 2018, a anunțat primarul Emil Boc. Afirmația vine să închidă orice discuție despre amânarea lucrărilor. În ședința de Consiliu Local din 19 decembrie, liberalul Radu Moisin ceruse ca podul să fie modernizat doar după ce se va termina centura de sud a comunei Florești.

"Va fi foarte dificil de închis podul Garibaldi câtă vreme nu există o alternativă pentru locuitorii din cartierul Grigorescu. Așa-zisa centură de nord a Floreștiului a dat peste cap întregul trafic. Zona Dragalina - Napoca este blocată la orele de vârf, iar podul Garibaldi este singurul pe unde se poate circula cât de cât. Dacă se închide și acest pod, vor fi cozi de ore spre Dragalina sau spre Cora. De aceea, propun ca podul Garibaldi să fie modernizat abia după ce se va deschide centura sudică a Floreștiului. Din câte înțeleg, e pe drumul cel bun acest proiect. S-au terminat de făcut exproprierile", spunea atunci Moisin.

Primarul Emil Boc a afirmat însă că s-a găsit o soluție: "Se va lucra sub trafic". Cel mai probabil, vor rămâne deschise două benzi din trei, în primă fază, apoi alte două benzi, având în vedere că noul pod va avea în total patru fire de circulație rutieră. Momentul începerii lucrărilor depinde de licitația pentru proiectare-execuție și de o hotărâre de guvern care să treacă stăvilarele de sub pod în domeniul public al municipiului.

Consiliul Local a aprobat în 19 decembrie indicatorii tehnico-economici pentru podul Garibaldi, reieșiți din studiul de fezabilitate.

7.090.541

lei ar urma să coste modernizarea refacerea podului care leagă zona Parcului Central de cartierul Grigorescu.

O mare parte din această sumă ar putea fi suportată de Ministerul Dezvoltării Regionale, întrucât proiectul a fost inclus în Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL) II. Podul ar urma să aibă 50,30 m lungime și trei deschideri. Lățimea structurii va avea 20-24 m, iar carosabilul, 14 m, adică patru benzi de circulație.

Actualul pod are numai trei benzi. Va exista trotuar și pistă pentru biciclete. S-a stabilit inclusiv că este nevoie de nouă grinzi. Spre comparație, la podul peste Someș de la autostradă, la Gilău, se vor folosi 64 de grinzi. Durata de execuție a fost estimată la nouă luni.

Ideea modernizării podului Garibaldi are cam patru ani vechime. Primăria a prezentat, în 2014, un proiect arhitectural futurist pentru podul Garibaldi. Acesta a fost însă "desființat" de unii dintre specialiști, care au susținut că este nevoie de un pod simplu și funcțional. Nu doar proiectul a fost un motiv de întârziere, ci și stăvilarele de sub pod.

 

Comenteaza