"Blocarea proiectelor imobiliare datorită traficului local este o decizie greșită". Observațiile unui cunoscut avocat

"Cine îi dezinformează pe primarul municipiului și pe consilierii locali? De ce nu scade prețul apartamentelor?", se întreabă avocatul clujean.

Ciprian Păun, un cunoscut avocat clujean, a postat pe reţeaua de socializare Facebook un comentariu privitor la blocarea investițiilor imobiliare de către primărie din cauza problemelor din trafic.

"Săptămâna trecută, Clujul a fost vizitat de un grup important de investitori străini (din Germania). După discuții cu dezvoltatori, arhitecți și urbaniști am analizat stadiul actual al dezvoltării urbane în Cluj. Mi-au spus că blocarea proiectelor imobiliare datorită traficului local este o decizie greșită.

La acest moment, toate orașele mari (plus 400.000 de locuitori) sunt blocate la orele de vârf. Blocarea dezvoltărilor imobiliare duce la o creștere artificială a prețului locuințelor. Astfel, orașul trebuie ia o opțiune, anume să decidă între scăderea prețului locuințelor (sau cel puțin oprirea creșterii) prin emiterea urgentă a autorizațiilor de construcție care sunt pendinte sau un trafic lejer - deziderat oricum utopic în anul 2017 oriunde în Europa.

Mi-au explicat că blocarea dezvoltărilor imobiliare din Cluj a generat creșterea traficului, pentru că a dus la creșterea piețelor imobiliare marginale (Florești, Baciu). Astfel, odată cu scăderea eliberării numărului de autorizații de construcție în Cluj, a explodat numărul autorizațiilor de construcție eliberate în Florești.

Finalitatea? Drumul Cluj-Florești va fi super-aglomerat, iar zona Mănăștur complet blocată în maximum doi ani. Fluxul de trafic major de la ora 17-19 este generat de linia de circulație Mărăști-Mănăștur. Centura metropolitană va ajuta, dar nu va prelua fluxul de circulație spre Florești! Deci, în loc să dezvoltăm investițiile imobiliare din Cluj, consolidăm dezvoltarea din comunele învecinate. Noul PUG a fost aprobat încorporând un studiu de trafic!!!!

Deci? Ce e cu acel studiu? A fost prost? Observațiile sunt superpertinente, dar cine stă să asculte? În Londra, la 7 apartamente noi construite se cere un loc de parcare! Pentru autoritatea locală, important este să se construiască, pentru că traficul este oricum blocat. Iar doar traficul infernal va duce la folosirea mijloacelor de transport în comun", scrie Ciprian Păun, pe Facebook.

Cine profită de blocarea autorizaţiilor prin artificiul "studiu de trafic"?

Pe de altă parte, dezvoltatoriispun că prețul imobiliarelor a ajuns nejustificat de mare din trei mari motive: blocarea multor investiții, întârzierea eliberării autorizațiilor de construire și, evident, faptul că IT-iștii clujeni câștigă mulți bani și își permit să plătească prețuri astronomice.

În acest moment, la Cluj, prețul metrului pătrat construit a ajuns să depășească 1.700 de euro. Există și voci care susțin că municipalitatea blochează intenționat proiecte, tocmai pentru ca doar unii dezvoltatori să facă profituri spectaculoase.

Clujul a început din prima parte a anului 2017 să blocheze proiecte imobiliare. "Ținem pe loc proiecte de aproape 300 de milioane de euro", spunea primarul Emil Boc. "Există zone unde studiile de trafic ne arată că străzile nu mai fac față. Una dintre acestea este cartierul Bună Ziua, unde nu mai aprobăm proiecte imobiliare mari.

O alta este Borhanci, unde de asemenea este foarte plin. Am decis să le cerem tuturor dezvoltatorilor care au mai mult de 24 de locuri de parcare studii de trafic. Acolo unde se dovedește că încărcarea este prea mare, nu eliberăm autorizații de construire", a explicat viceprimarul Dan Tarcea.

Comenteaza