Benzile pentru autobuze se nasc greu: primul pas, un tronson de câteva sute de metri marcat cu bastonaşe

Benzile pentru autobuze se nasc greu: primul pas, un tronson de câteva sute de metri marcat cu bastonaşe
Până să introducă benzile pentru mijloacele de transport în comun pe relaţia vest-est, primăria va crea o astfel de bandă pe o lungime de maximum 300 de metri, în zona centrală a oraşului.

Primăria a anunţat că intenţionează să introducă o bandă dedicată pentru mijloacele de transport în comun, pentru a spori viteza de deplasare cu autobuzele şi troleibuzele. Planul de Mobilitate Urbană Durabilă întocmit anul trecut de specialişti britanici a prezentat un calcul al vitezei medii de deplasare cu vehiculele Companiei de Transport Public (CTP): aproximativ 15 kilometri pe oră.

„Prin introducerea acestor benzi, credem că viteza medie de deplasare a autobuzelor şi troleibuzelor va urca la 17 kilometri pe oră", a spus Liviu Neag, directorul CTP.

Traseul de la est la vest ar urma să fie Bulevardul 21 Decembrie - Piaţa Unirii, latura nordică - Memorandumului - Moţilor, până la intrarea pe strada Clinicilor. De la vest la est lucrurile sunt mai simple, pentru că - în bună parte - există deja o bandă dedicată mijloacelor de transport în comun. Trecerea la fapte mai durează încă, deoarece primarul Emil Boc ar dori o simulare, pentru a se vedea efectele din trafic ale acestei măsuri. Totul se calculează acum electoral, iar Boc nu ar dori, probabil, să se pună rău cu şoferii.

În schimb, primarul nu are nimic de obiectat la o bandă dedicată mijloacelor de transport mult mai scurtă, de circa 300 de metri lungime. „Am stabilit în precedenta şedinţă a Comisiei municipale de sistematizare a circulaţiei să facem o astfel de bandă pe latura estică a Pieţei Cipariu, care să meargă până la intrarea pe strada Dorobanţilor", a dezvăluit Mirela Mărincean, şefa serviciului Siguranţa circulaţiei rutiere, din cadrul Primăriei Cluj-Napoca. Mărincean a explicat că banda urmează să fie marcată în perioada următoare şi că se vor instala separatoare de sens, pentru ca banda să fie cât mai vizibilă.

Prin Piaţa Cipariu trec în prezent troleibuzele 3 şi 25, respectiv autobuzele 21, 32 şi 33, care deservesc cartierele Gheorgheni şi Bună Ziua. De asemenea, acolo opresc şi autobuzele metropolitane care vin din Feleacu.

"Am dorit să realizăm această bandă experimental. Dacă vedem că este utilă, vom extinde şi în alte zone", a spus şi Liviu Neag, membru al Comisiei municipale de sistematizare a circulaţiei.

Pe benzile dedicate mijloacelor de transport în comun ar urma să poată circula şi bicicliştii, dar există şi ideea, folosită în unele oraşe din Occident, ca şi taxiurile să poată folosi benzile pentru autobuze şi troleibuze.

 

Comenteaza