Bătaie cruntă pe un contract de 35 de milioane de euro al primăriei. Licitaţia pentru salubrizare, din nou contestată

Bătaie cruntă pe un contract de 35 de milioane de euro al primăriei. Licitaţia pentru salubrizare, din nou contestată
În iulie, Primăria Cluj-Napoca anunţa câştigătorul licitaţiei pentru salubrizare stradală şi deszăpezire din municipiu pentru următorii opt ani.

Aceasta a fost organizată pe două loturi, care, practic, împart municipiul în două sectoare. Pentru fiecare sector au fost depuse oferte separate, iar în urma finalizării de către comisia de licitaţie a procedurii de atribuire, au fost desemnaţi următorii câştigători:

Sectorul I, lotul I:
Asocierea Brantner Servicii Ecologice - Compania de Salubritate Brantner - Vereş

Sectorul II, lotul II:
Asocierea Brantner Servicii Ecologice - Compania de Salubritate Brantner - Vereş 

Unul dintre marii perdanţi ai acestei licitaţii este firma Rosal Grup, care a şi contestat rezultatul acestei atribuiri făcute de municipalitate.

Rosal prestează în acest moment servicii de salubrizare stradală pe jumătate din oraş, în baza unui contract mai vechi cu primăria municipiului, care a expirat de doi ani. A fost nevoie însă de prelungiri consecutive ale vechiului contract, pentru că ultimele licitaţii organizate de municipalitate au fost contestate iar apoi anulate de instanţă.

Atribuirea făcută de Primăria Cluj-Napoca a fost contestată şi de către un alt ofertant din cadrul aceleiaşi proceduri, respectiv asocierea RER Ecologic Service Buzău - RER Ecologic Service Bucureşti.

La momentul demarării procedurii de licitaţie, municipalitatea a stabilit o valoare estimată a contractului care va fi încheiat de 158,1 miloane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată, din care 80,7 milioane pentru lotul 1 şi 77,4 milioane pentru lotul 2.

Criteriul de atribuire a fost oferta cea mai avantajoasă economic. Pentru a stabili acest lucru, s-a realizat un punctaj care a luat în calcul atât preţurile unitare pe tipuri de lucrări, cât şi investiţiile asumate de către furnizorul de servicii, respectiv valoarea redevenţei pe care se obligă să o achite municipiului pentru concesionarea serviciilor de salubrizare şi deszăpezire.

În cadrul noului contract furnizorul de servicii va asigura, conform caietului de sarcini, 3.500 de noi coşuri de gunoi montate pe stâlpi, dintre care 1.900 pe sectorul I şi 1.600 de sectorul II, respectiv 200 de coşuri de gunoi pe picior (în pieţe publice şi zone pietonale), suplimentar la cele care există deja în municipiu.

Operatorul de salubritate stradală are obligaţia de a crea un sistem electronic de evidenţă şi gestionare a sesizărilor, care să permită intervenţiile punctuale pentru remedierea oricăror disfuncţii sesizate de către cetăţeni, în cel mai scurt timp. Întreaga evidenţă a orelor de funcţionare şi de prestare a serviciilor va fi gestionată electronic, informează municipalitatea.

Comenteaza