Bani de la UE pentru două proiecte de trafic importante din Cluj-Napoca

Bani de la UE pentru două proiecte de trafic importante din Cluj-Napoca

Primăria Cluj-Napoca cere bani europeni pentru două importante proiecte de infrastructură din oraș. 

Municipiului Cluj-Napoca, în calitate de partener in cadrul proiectului “Sprijin la nivelul regiunii de dezvoltare Nord – Vest pentru pregătirea de proiecte finanțate din perioada de programare 2021- 2027 pe domeniile mobilitate urbană, regenerare urbană pentru municipii (altele decât reședințe de județ) și orașe, centre de agrement/baze turistice (tabere școlare) și infrastructură și servicii publice de turism, inclusiv obiectivele de patrimoniu cu potențial turistic (2D)”, cod SMIS 143479 a încheiat cu Agenția de Dezvoltare Regionala Nord-Vest un acord de parteneriat în baza căruia se vor realiza documentațiile tehnico-economice necesare pentru proiectele de investiții în domeniul mobilitații urbane şi regenerare urbană: "Cresterea zonei pietonale si dezvoltarea mobilitatii ecologice durabile pe Axa Est-Vest, coridor strategic de mobilitate, în două tronsoane: 1.) zona Piata Maraști și a strazilor adiacente (b-dul 21 Decembrie 1989 -parţial, strada A.Vlaicu - parțial, strada Fabricii - parțial, Aleea Bibliotecii și zona adiacentă) și 2.) Calea Moţilor, Calea Mănăştur, Str. Uzinei Electrice, Str. Mărginașă", respectiv "Reabilitare parc LL. Caragiale și strada Octavian Petrovici".

Valoarea totală a proiectului: 14.514.471,45 lei, din care asistență financiară nerambursabilă: 14,044,363.06 lei.

Calea Moților

Se lărgesc și se modernizează Calea Moților, Calea Mănăștur și străzile adiacente. Lucrările de reabilitare și modernizare a străzilor se vor desfășura pe o suprafață totală de 40.551 mp. Deocamdată se finalizează demolările prevăzute odată cu demararea proiectului.

Modernizarea coridorului pe axa Est-Vest se va realiza prin reducerea suprafeței carosabile, rezultând pe Calea Mănăștur 4 benzi de circulatie cu gabarit redus – 2 benzi dedicate pentru transportul public și 2 benzi pentru circulatie rutieră (lățime de 3m). Calea Moților – segmentul dintre str. Mărginașă și str. Clinicilor – va avea aceeași configurație cu cea de pe Calea Mănăștur. 

Pe segmentul Clinicilor – George Coșbuc, circulația se va desfășura în sens unic, pe direcția spre Calea Mănăștur, circulația în ambele sensuri fiind posibilă doar pentru transportul public în comun, prin benzi dedicate. 

Pentru axa Nord-Sud se va realiza o artera directa care să asigure legătura rutieră, velo și pietonală pe următorul traseu: Pod Garibaldi – Str. Uzinei Electrice – Str. Oțetului – Str. Mărginașă. Pentru acest segment au fost necesare exproprieri. De asemenea, se va construi un pod peste Pârâul Morii, și se va extinde str. Oțetului la 4 benzi de circulație. Pe ambele sensuri de circulatie vor exista piste pentru biciclete și trotuare extinse. Pe str. Mărginașă se propune lărgirea la 3 benzi în zona intersecției cu Calea Mănăștur – Calea Moților.

În cadrul proiectului se vor planta un număr de 67 arbori foioși, 33 arbori foioși ornamentali, 167 arbuști înalți, 31 arbuști ornamentali și 175 plante perene.

Toate intersecțiile și trecerile de pietoni de pe segmentele de stradă asupra cărora se intervine prin proiect vor fi semaforizate și gestionate printr-un sistem inteligent de management trafic – prevăzut cu sisteme de prioritizare a mijloacelor de transport public. De asemenea, sistemul de iluminat public LED prevăzut prin proiect permite funcționarea pe diferite nivele de putere și pe diferite paliere orare.

Piața Mărăști

În toamna anului trecut, arhitecţii de la Planwerk au prezentat regândirea centrului de cartier Mărăști, amenajarea acestuia în acord cu principiile dezvoltării urbane sustenabile, în vederea creşterii calităţii vieţii şi accesibilităţii tuturor categoriilor de utilizatori, în cadrul unei dezbateri publice organizate de CIIC - Centrul de Inovare și Imaginație Civică.

Zona de reglementare in suprafata de 11,4ha include Bvd. 21 Decembrie 1989 (parțial), Str. Fabricii (parțial), Aleea Bibliotecii, Strada Crinului, Strada Ciocîrliei, incinta Dorobanților 105. Zona de influență (se formulează recomandări pentru proiecte viitoare) cuprinde zona Aleea Bârsei, zona străzii Trotușului, latura de est a Aleii Bibliotecii, incinta Dorobanților 111. 

Studiul realizat pentru Piața Mărăști propune revitalizarea spațiului urban cu accent pe îmbunătățirea locuirii. Planul Urbanistic Zonal propune plantarea de arbori, amenajarea de ample spații pietonale de calitate, realizarea unor parking-uri subterane, soluții de mobilitate sustenabilă și va însemna un plan ambițios de regenerare urbană pentru cartierul Mărăști. MAI MULTE AICI! 

Comenteaza