Foto Avans anevoios pentru şantierul unui important nod rutier de pe Autostrada Sebeș-Turda

Avans anevoios pentru şantierul unui important nod rutier de pe Autostrada Sebeș-Turda
Avans anevoios pentru şantierul unui important nod rutier de pe Autostrada Sebeș-Turda
Avans anevoios pentru şantierul unui important nod rutier de pe Autostrada Sebeș-Turda
Avans anevoios pentru şantierul unui important nod rutier de pe Autostrada Sebeș-Turda
Avans anevoios pentru şantierul unui important nod rutier de pe Autostrada Sebeș-Turda
Avans anevoios pentru şantierul unui important nod rutier de pe Autostrada Sebeș-Turda
Avans anevoios pentru şantierul unui important nod rutier de pe Autostrada Sebeș-Turda
Avans anevoios pentru şantierul unui important nod rutier de pe Autostrada Sebeș-Turda
Avans anevoios pentru şantierul unui important nod rutier de pe Autostrada Sebeș-Turda
Avans anevoios pentru şantierul unui important nod rutier de pe Autostrada Sebeș-Turda
Avans anevoios pentru şantierul unui important nod rutier de pe Autostrada Sebeș-Turda

Asociaţia Pro Infrastructura a publicat un nou fotoreportaj de pe lotul 1 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda. Imaginile surprind numeroase detalii din cele mai importante zone ale șantierului.

Constructorul (Impresa Pizzarotti) lucrează la structuri (podurile peste Mureș, Sebeș și Ampoi, pasajul peste calea ferată 200A, nodurile Alba Iulia Sud și Nord), cât și la terasamente (umpluturi, așternere balast stabilizat) și, pe câțiva kilometri, la straturile de asfalt.

"Din păcate, constructorul este rămas în urmă la nodul rutier de la Sebeș, unul extrem de complex care va conecta A10 de A1 și DN1 (bretele foarte lungi, de viteză, care supratraversează Autostrada A1 în trei locuri, Râul Sebeș și Drumul Național 1). În continuare, lucrările sunt incipiente în acest punct și cei de la Pizzarotti trebuie să mărească semnificativ ritmul pentru a avea o șansă (și așa foarte mică) de a finaliza tronsonul de 17 km până în decembrie 2019", transmite ONG-ul de infrastructură.

Autostrada Sebeş-Turda va avea o lungime totală de 70 de kilometri şi va traversa parţial judeţele Alba şi Cluj, fiind împărţită în patru loturi.

Primul lot se întinde pe 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia. Lotul doi are o lungime de 24,3 kilometri şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud, iar lotul trei, care are 12,5 km, se întinde de la intrarea în Aiud până la Decea. Ultimul lot are 16,3 km şi se termină în Turda.

Valoarea lucrărilor, fără TVA, este de 541.739.137 de lei pentru lotul unu, 549.332.393 de lei pentru lotul doi, 420.511.921 de lei pentru lotul trei, 470.004.894 de lei pentru lotul patru, toate fiind finanţate din fondul de coeziune, 85%, şi bugetul de stat - 15%.

Comenteaza