Video Foto Autostrada Sebeş-Turda, o nouă piesă de muzeu! Ce se întâmplă cu alunecările de pe lotul 4

Autostrada Sebeş-Turda, o nouă piesă de muzeu! Ce se întâmplă cu alunecările de pe lotul 4
Autostrada Sebeş-Turda, o nouă piesă de muzeu! Ce se întâmplă cu alunecările de pe lotul 4
Autostrada Sebeş-Turda, o nouă piesă de muzeu! Ce se întâmplă cu alunecările de pe lotul 4
Autostrada Sebeş-Turda, o nouă piesă de muzeu! Ce se întâmplă cu alunecările de pe lotul 4
Autostrada Sebeş-Turda, o nouă piesă de muzeu! Ce se întâmplă cu alunecările de pe lotul 4
Autostrada Sebeş-Turda, o nouă piesă de muzeu! Ce se întâmplă cu alunecările de pe lotul 4
Autostrada Sebeş-Turda, o nouă piesă de muzeu! Ce se întâmplă cu alunecările de pe lotul 4
Autostrada Sebeş-Turda, o nouă piesă de muzeu! Ce se întâmplă cu alunecările de pe lotul 4
Autostrada Sebeş-Turda, o nouă piesă de muzeu! Ce se întâmplă cu alunecările de pe lotul 4
Autostrada Sebeş-Turda, o nouă piesă de muzeu! Ce se întâmplă cu alunecările de pe lotul 4
Autostrada Sebeş-Turda, o nouă piesă de muzeu! Ce se întâmplă cu alunecările de pe lotul 4
Autostrada Sebeş-Turda, o nouă piesă de muzeu! Ce se întâmplă cu alunecările de pe lotul 4
Autostrada Sebeş-Turda, o nouă piesă de muzeu! Ce se întâmplă cu alunecările de pe lotul 4

Loturile 3 și 4 ale Autostrăzii A10 Sebeș-Turda sunt pregătite să preia traficul rutier, însă se transformă încet în piese de muzeu din pricina negocierilor între CNAIR şi constructori, susţine reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura (API).

"Săptămâna trecută am făcut o filmare aeriană din avion între Turda și Aiud. Autostrada este gata, se poate circula, așa cum am spus de foarte multe ori. Însă autoritățile încă analizează, încă negociază cu antreprenorii generali și nimeni nu-și asumă responsabilitatea recepției.

Deși se pare că avem stabilite datele pentru recepție - 24 mai pentru lotul 3 (Tirrena Scavi, între Aiud și Decea) și 15-16 iunie pentru lotul 4 (Porr, între Decea și Turda), nimic nu este sigur! Nimeni nu știe când se va da drumul la trafic. Orice se poate întâmpla, inclusiv să stăm cu autostrada închisă multe luni de acum înainte", arată API.

Alunecări pe lotul 4, lotul 3 finalizat 100%

"Pe lotul 3 lucrările sunt la 100%, fapt recunoscut chiar și de CNAIR. Dar autoritățile încă se ceartă cu antreprenorul general pentru bănuite neconformități și nimeni nu-și asumă greșelile. Cine suferă? Noi, șoferii. Pe lotul 4 (stadiu progres 99%) sunt două puncte unde taluzul a alunecat și constructorul remediază problema. Aceste lucrări se puteau face, așa cum am explicat de zeci de ori, sub trafic, cu autostrada deschisă, în condiții de siguranță.

Vorbim degeaba. Noi ne riscăm viața pe DN1. "Responsabilii" din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și din Ministerul Transporturilor România nu știu ce să facă, nu vor să facă sau pur și simplu sunt atât de incompetenți și rău-voitori încât nu mai văd soluțiile simple care stau sub nasul lor. Nicio problemă, timpul trece, leafa merge! În loc să vedem soluții eficiente, suntem mințiți și manipulați în fiecare zi", mai spun cei ce la API.

70 km de autostradă

Autostrada Sebeş-Turda va avea o lungime totală de 70 km şi va traversa parţial judeţele Alba şi Cluj, fiind împărţită în patru loturi. Primul lot se întinde pe 17 km, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia. Lotul doi are o lungime de 24,3 km şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud, iar lotul trei, care are 12,5 km, se întinde de la intrarea în Aiud până la Decea. Ultimul lot are 16,3 km şi se termină în Turda.

Valoarea lucrărilor, fără TVA, este de 541.739.137 de lei pentru lotul 1, de 549.332.393 de lei pentru lotul 2, 420.511.921 de lei pentru lotul 3, de 470.004.894 de lei pentru lotul 4, toate fiind finanţate din fondul de coeziune, 85%, şi de la bugetul de stat - 15%.

 

Comenteaza