Asta da revoluție! În loc de 340 de locuri de parcare rămân 40

Asta da revoluție! În loc de 340 de locuri de parcare rămân 40
În loc de parcări, vegetație și piste de role
Asta da revoluție: în loc de 340 de locuri de parcare rămân 40
Asta da revoluție: în loc de 340 de locuri de parcare rămân 40

O zonă unde obișnuiau să parcheze sute de clujeni este propusă spre o modificare radicală.

 

Dezbaterea publică de la Centrul de Inovare și Imaginație Civică (CIIC), privitoare la proiectul de reamenajare a malurilor Someșului, a consumat marți seara multe energii. Cel mai mult s-a discutat însă despre a fi sau nu parking subteran în zona Sălii Sporturilor. Așa cum ZIUA de CLUJ a scris, platoul din fața sălii ar urma să fie invadat de vegetație.

Din cele 340 de parcări actuale, acolo ar urma să mai rămână doar 40. Proiectanții de la Practica (Madrid) au închipuit pe platou un spațiu de recreere, cu piste de role pe timp de vară și patinoar, iarna. Toate modificările sunt încă la stadiul de propunere. Urmează să se elaboreze un plan urbanistic zonal, care va trebui aprobat de Consiliul Local.

Citiți și: Uitați platoul Sălii Sporturilor, așa cum îl știți. Zona se va schimba radical


Întrebat despre felul în care a închipuit acest spațiu, chilianul Jose Mayoral, de la Practica, a spus că în toate orașele în care a locuit, Madrid, Barcelona, Basel, Londra, spațiile dedicate parcărilor sunt tot mai reduse. ”Clujul nu trebuie să facă aceleași greșeli pe care le-au făcut orașele din Occident”, a spus Mayoral.

Ovidiu Cîmpean, director în primărie, i-a sărit în ajutor: ”S-a pus problema unui parking, dar trebuie să analizăm dacă nu cumva, la momentul când îl vom avea, nu va fi depășit. Poate peste cinci ani vor fi alte realități și vom constata că am investit bani în ceva complet nefolositor”, a subliniat Cîmpean.

Mai multe persoane din sală au arătat că parcările erau utile mai ales atunci când la Sala Polivalentă sau la Cluj Arena au loc evenimente importante, cu mii de spectatori, unii sosiți din alte județe. Arhitecți cunoscuți ai Clujului, Șerban Țigănaș și Eugen Pănescu, au fost de părere că nici chiar așa nu se justitică un garaj subteran.

”Platoul Sălii Sporturilor este, din punctul meu de vedere, una dintre mizele acestui proiect. Are potențial deosebit, pentru că se pot aduce evenimente deosebite, descongestionând astfel Piața Unirii, de aceea trebuie găsită o formulă care să asigure flexibilitatea spațiului. Sunt de părere că discuția de parcarea subterană ar trebui purtată în măsura în care aceasta ar putea fi amortizată”, a afirmat Țigănaș.

”Pe platoul Sălii Sporturilor există un garaj permanent gratuit pentru autocare, camioane, e și ceva școală de șoferi acolo, în condițiile în care parkingurile de la Sala Polivalentă și stadion nu se umplu, deși sunt foarte ieftine. Putem să ne întrebăm în cât timp se va amortiza un astfel de garaj dacă spațiile existente nu se utilizează. Se poate face parking, dar e clar că acesta nu se va putea folosi la capacitatea sa maximă”, a spus Pănescu.

Ovidiu Cîmpean a afirmat că planul urbanistic zonal va fi supus dezbaterii Consiliului Local și că se așteaptă ca autorizația de construire pentru întregul proiect să iasă la începutul anului viitor. Abia atunci se va face licitația pentru execuție, iar primele lucrări efective s-ar putea să le vedem în primăvara lui 2019.

DECLARAȚIE

”Întrebarea care se pune este dacă avem sau nu nevoie de un parking subteran. Unii spun că nu, motivând că sunt parkinguri la Sala Polivalentă și Cluj Arena, care nu sunt utilizate la întreaga lor capacitate. Alții spun că da, pentru că sunt multe evenimente, iar cele două parkinguri nu fac față; în plus, sunt mulți părinți care vin cu copiii la Bazinul Olimpic. Discuția trebuie să se continue și vom lua o decizie, după ce specialiștii ne vor oferi cea mai bună soluție. Este un subiect încă netranșat. Am dispus o analiză de mobilitate urbană, care să arate ce dificultăți am întâmpina dacă am construi un parking”

Emil Boc, primarul Clujului

Comenteaza