Aşa va arăta un pod din Cluj, gata anul acesta. Ce se mai aude de podul Garibaldi sau pasajul din Mărăşti

Aşa va arăta un pod din Cluj, gata anul acesta. Ce se mai aude de podul Garibaldi sau pasajul din Mărăşti

Un inventar al proiectelor privind modernizarea sau construcţia de noi poduri în oraş, cât şi de noi pasaje a fost prezentat de către city-managerul Clujului, Gheorghe Şurubaru. 

Abonează-te pe   Poza noua 31.03.2021
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitează pagina principală ZIUA DE CLUJ

Poduri în lucru:

1. Podul Fabricii (FOTO articol) 

Sursa de finanțare : buget local. Valoare contract: 13.767.256,25 lei fără TVA
Termen de execuție: 16 luni de la data ordinului de începere
Dată ordin de începere: 11.07.2018
Principalele lucrări propuse sunt :
La infrastructură : reparații prin camășuire a stâlpilor și riglelor pilelor, consolidări prin lărgirea stâlpilor pilelor, amenajarea parcărilor pe ambele părți ale podului
La suprastructură : reparații ale grinzilor fâșii cu goluri care prezintă degradări, înlocuirea grinzilor degradate cu grinzi noi, realizarea unei plăci de suprabetonare, hidroizolație, refacerea trotuarelor, așternerea straturilor căii pe pod și pe trotuare, montare panouri fonoabsorbante cu plexiglas.
Geometria finală a podului în secțiune curentă asigură următoarele valori :
Carosabil : 4 benzi x 3,5m - lățime
Spațiu parapet direcțional : 2 buc x 0,5m
Trotuar pietonal : 2 buc x 1,9m – lățime, Lisă trotuar : 2 buc x 0,25m
Se va moderniza iluminatul public, se vor monta corpuri noi de iluminat cu LED amplasate pe stâlpii existenți. 

În perioada de execuţie a lucrărilor vor exista restricţii de circulaţie pe pod şi se va circula pe câte o bandă pe sens. Va si asigurată circulaţia pietonală.

2. Podul Porţelanului

Sursa de finanțare: buget local și fonduri PNDL, Valoare contract: 5.786.774,72 lei fară TVA
Termen de execuție: 12 luni de la data ordinului de începere
Data ordin de începere: se va emite după finalizarea lucrărilor de relocare a cablurilor electrice existente pe amplasamentul podului proiectat, estimat pe 28 februarie 2019
Prin acest proiect sunt prevăzute lucrări de reabilitare și consolidare cu înlocuirea suprastructurii de rezistentă la podul existent, cu amenajarea unei cai pietonale și de bicicliști, concomitent cu construirea unui pod nou în amonte pentru două benzi de circulație și două trotuare.
Podul nou construit va avea o lungime totală de 62,0m cu 3 deschideri, va fi amplasat la 2,0m distanță în amonte de podul existent.
Secțiunea transversală pentru podul existent, reabilitat, va fi de 6,9m (circulație pietonală-2,5m; spațiu bicicliști 3,44m; lisă trotuar amonte 0,48m, lisă trotuar aval 0,48m) iar a podului nou de 10,8m (7,8m lățime carosabilă, 2x1,2m lățime trotuare de acces și intervenție; 2 lise de parapete 2x0,3m). Se va moderniza iluminatul public, se vor monta corpuri noi de iluminat cu LED amplasate pe stâlpi noi. 

În perioada de execuţie a lucărilor vor exista restricţii de circulaţie în zonă, posibil cu închiderea totală a circulaţiei. 

3. Podul N 

Sursa de finanțare: buget local, Valoare contract: 6.010.214,93 lei fară TVA
Termen de execuție: 9 luni de la data ordinului de începere
Data ordin de începere: 18.02.2019-va începe organizarea de șantier în vederea începerii lucrărilor
Se vor executa reparatii la infrastructura si suprastructura pasajului, iar la partea superioara a pasajului se vor indeparta complet calea, hidroizolatia, bordurile si trotuarele existente. Acestea vor fi refacute in totalitate, iar sistemul arhitectural al pasajului va fi alcatuit din placi din aluminiu eloxat pe o structura metalica ancorata in elementele armate de beton ale pasajului (grinda parapet,culee,etc.), iar parapetul pietonal va fi compus din aceleasi tipuri de lamele din aluminiu si panouri din tabla plana perforata.
Se va moderniza iluminatul public, se va instala un sistem de supraveghere video a pasajului, iar fatada modernizata va avea un sistem de iluminat modern. 
Pasajul va avea partea carosabilă de 18.50 ml lățime, pista de bicicliști 2.00 ml lățime pe partea dreaptă și trotuare 1.30 ml lățime pe partea dreaptă, respectiv 1.00 ml lățime pe partea stângă, lungimea totală a pasajului fiind de 51.30 ml.

În perioada de execuţie a lucrărilor vor exista restricţii de circulaţie pe pasaj şi se va circula pe câte o bandă pe sens. Va si asigurată circulaţia pietonală.

Poduri în stadiul finalizării caietelor de sarcini pentru licitația de execuție

1. Podul Locomotivei - există proiect plus prescripții CFR
- urmează finalizare caiet sarcini pentru licitație execuție

2. Podul Garibaldi - există proiect 
- urmează finalizare caiet sarcini pentru licitație execuție
- necesar HCL pentru indicatori tehnico-economici noi
- necesar HCL pentru HG transfer stăvilar

Pasaje și poduri aflate la stadiul de finalizare studiului de fezabilitate

1. Pasaj nou Mărăști – în lucru studiul de fezabilitate – finalizare aprilie 2019

2. Pasaj nou Tăietura Turcului - în lucru studiul de fezabilitate – finalizare aprilie 2019

3. Pod nou Oașului - în lucru studiul de fezabilitate – finalizare aprilie 2019

Documentații în pregatire pentru studiu de fezabilitate

1. Pod Aurel Vlaicu
2. Pod Traian Vuia

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Comenteaza