Doi avocați și un fost viceprimar pregătesc un ansamblu imobiliar. PUG-ul le dă dreptate, vecinii se opun

Doi avocați și un fost viceprimar pregătesc un ansamblu imobiliar. PUG-ul le dă dreptate, vecinii se opun
Pe strada Fabricii se pregătește un proiect imobiliar cu grădiniță la parter. Consiliul Local (CL) Cluj-Napoca trebuie să aprobe planul urbanistic de detaliu (PUD) săptămâna viitoare.

Publicam zilele trecute un articol în care preluam o postare de pe rețeaua de socializare Facebook a avocatului clujean Ciprian Păun. Acesta susținea că primăria greșește prin blocarea unor proiecte imobiliare pe străzile cu trafic rutier intens. Părerea apărea ca un rezultat al vizitei unor oameni de afaceri germani la Cluj. Atunci nu știam că Păun este și investitor în zona imobiliară. Marți, în ședința CL se va discuta în legătură cu aprobarea (sau nu) a unui PUD care vizează un proiect în care avocatul este implicat.

Proiectul imobiliar este prevăzut pentru strada Fabricii nr. 68-70. Ca să vizualizați adresa, este chiar la intersecția străzii Fabricii cu Bobâlna, înainte de virajul spre strada Câmpina. Acolo ar urma să se ridice un bloc cu două niveluri de subsol și șase etaje. Dezvoltatorii ar urma să fie obligați de municipalitate ca la parter să aibă o grădiniță.

Firma care solicită aprobarea PUD este Transiestate SRL, în care unul dintre acționari este societatea Fondul de Investiții pentru Locuințe SRL. Din aceasta fac parte avocații clujeni Ciprian Adrian Păun și Ovidiu Laurean Turdean, fost consilier local PNL. Pe lângă acest acționar persoană juridică, mai sunt doi asociați persoane fizice: fostul viceprimar PNL al Clujului Adrian Popa și Emiliu Petrean-Goia, un sălăjean care are proiectele imobiliare reunite sub denumirea Clujul Rezidențial. Cum CL este majoritar PNL, va fi interesant de văzut cum vor trata consilierii investiția aceasta.

Proiectul Transiestate nu este agreat de vecini, dar aici nu este nicio surpriză. Majoritatea ansamblurilor imobiliare au și componenta "certuri cu vecinii". În acest caz, locuitorii caselor de pe str. Bobâlnei doresc ca blocul să nu aibă două niveluri de subsol pentru că le afectează fundațiile, dar mai ales să nu fie atât de înalt. De precizat că, din câte știm, planul urbanistic general prevede pentru acea zonă exact șase etaje. Într-adevăr, acolo este un areal tradițional de case, însă zona este una de restructurare urbană.

Iată ce scria Ciprian Păun, pe Facebook, în noiembrie. "Săptămâna trecută, Clujul a fost vizitat de un grup important de investitori străini (din Germania). După discuții cu dezvoltatori, arhitecți și urbaniști am analizat stadiul actual al dezvoltării urbane în Cluj. Mi-au spus că blocarea proiectelor imobiliare datorită traficului local este o decizie greșită.

La acest moment, toate orașele mari (plus 400.000 de locuitori) sunt blocate la orele de vârf. Blocarea dezvoltărilor imobiliare duce la o creștere artificială a prețului locuințelor. Astfel, orașul trebuie ia o opțiune, anume să decidă între scăderea prețului locuințelor (sau cel puțin oprirea creșterii) prin emiterea urgentă a autorizațiilor de construcție care sunt pendinte sau un trafic lejer - deziderat oricum utopic în anul 2017 oriunde în Europa.

Mi-au explicat că blocarea dezvoltărilor imobiliare din Cluj a generat creșterea traficului, pentru că a dus la creșterea piețelor imobiliare marginale (Florești, Baciu). Astfel, odată cu scăderea eliberării numărului de autorizații de construcție în Cluj, a explodat numărul autorizațiilor de construcție eliberate în Florești. Finalitatea?

Drumul Cluj-Florești va fi super-aglomerat, iar zona Mănăștur complet blocată în maximum doi ani. Fluxul de trafic major de la ora 17-19 este generat de linia de circulație Mărăști-Mănăștur. Centura metropolitană va ajuta, dar nu va prelua fluxul de circulație spre Florești! Deci, în loc să dezvoltăm investițiile imobiliare din Cluj, consolidăm dezvoltarea din comunele învecinate. Noul PUG a fost aprobat încorporând un studiu de trafic!!!!

Deci? Ce e cu acel studiu? A fost prost? Observațiile sunt superpertinente, dar cine stă să asculte? În Londra, la 7 apartamente noi construite se cere un loc de parcare! Pentru autoritatea locală, important este să se construiască, pentru că traficul este oricum blocat. Iar doar traficul infernal va duce la folosirea mijloacelor de transport în comun", menționa Ciprian Păun.

Comenteaza