Adio, transport metropolitan

Adio, transport metropolitan
Sistemul Metropolitan de Transport se amână cu cel puţin doi ani, având în vedere că traseele vizate, Floreşti, Chinteni, Baciu şi Apahida, au fost incluse, de către preşedintele Consiliului Judeţean, Horea Uioreanu, în licitaţia organizată de Ministerul Transporturilor.

Preşedintele Consiliului Judeţean, Horea Uioreanu, susţine că nu avea de ales şi că sentinţa executorie a instanţei trebuia pusă în aplicare, astfel că a reinclus traseele Floreşti, Baciu, Chinteni şi Apahida în pachetul general pe care ministerul Transporturilor l-a scos la licitaţie. Primarul Emil Boc şi consilierii judeţeni PDL îl acuză pe Uioreanu că a făcut jocurile companiei Fany de la bun început. Dacă Uioreanu ar fi cedat aceste trasee încă din august, atunci când Asociaţia Metropolitană de Transport a făcut această solicitare, nu s-ar fi ajuns în această situaţie.

Atât primarul Emil Boc cât şi consilierii judeţeni PDL au atras atenţia că sistemul de transport Metropolitan ar putea fi amânat cu cel puţin doi ani, având în vedere că traseele Floreşti, Baciu, Chinteni şi Apahida au fost incluse în licitaţia organizată de Ministerul Transporturilor. Edilul Clujului a făcut demersuri încă de la începutul acestui an, pentru implementarea unui sistem de transport metropolitan, astfel încât RATUC să poată oferi serviciile din municipiu şi în comunităţilor Floreşti, Apahida, Baciu, Chinteni şi Feleacu.

În prezent, aceste rute sunt parte dintr-un pachet comun, care e scos la licitaţie de către Ministerul Transporturilor, în beneficiul tuturor operatorilor de transport în comun. Bătălia cea mare se dă pe ruta Floreşti, având în vedere numărul mare de locuitori pe care îl înregistrează comuna. RATUC a pierdut ruta Floreştiului în favoarea companiei Fany. În mai multe rânduri, cetăţenii comunei, precum şi primarul Floreştiului, Horea Şulea, s-au plâns de serviciile Fany şi au cerut ca RATUC să preia acest traseu. De altfel, şi ceilalţi primari din comunele învecinate s-au pronunţat în favoarea RATUC, astfel că primarul Clujului, Emil Boc, a pus bazele Asociaţiei de Transport Metropolitan.

RATUC a fost transformată în societate comercială şi urma ca de la 1 ianuarie 2014 să intre să opereze în comunele parte din această asociaţie. Consilierul PDL, Alexandru Coroian, susţine că Asociaţia a cerut Consiliului Judeţean încă din 28 august să scoată aceste trasee din pachetul general. "Solicitarea s-a făcut în august, iar domnul Uioreanu a decis să dea curs solicitării de abia în octombrie", a arătat Coroian. După ce Consiliul Judeţean a pronunţat această hotărâre, prin care comunele Floreşti, Baciu, Chinteni şi Apahida, au fost scoase din pachetul general de trasee intrajudeţene, compania Fany a făcut o plângere în Contencios Administrativ. Hotărârea Consiliului Judeţean a fost suspendată de către instanţă, astfel că ea nu mai putea produce efecte. Cum licitaţia Ministerului Transporturilor tocmai începuse, Uioreanu a trimis, în 26 noiembie, şi aceste trasee pentru a fi incluse în procedura de atribuire prin contract. Primarul Emil Boc şi consilierul PDL, Alexandru Coroian apreciază că Uioreanu nu ar fi apelat la toate mijloacele juridice de apărare pe care le avea la dispoziţie, astfel că Asociaţia Metropolitană de Transport, care trebuia să fie parte în proces, nici măcar nu a fost anunţată. Coroian l-a acuzat pe Uioreanu că a jucat teatru în permanenţă. "A trimis fluturaşi în comune să se laude că el susţine transportul metropolitan, în condiţiile în care n-a făcut nimic pentru a grăbi procedura de scoatere a acestor trasee din pachetul de licitaţie. E clar că a căutat să facă pe placul companiei Fany de la bun început, altfel, cum vă explicaţi că a trimis aceste trasee la Bucureşti cu exact o zi înainte de licitaţie? El putea foarte bine să nu se grăbească să trimită aceste rute, având în vedere că instanţa nici măcar nu a trimis motivarea deciziei prin care a suspendat Hotărârea Consiliului Judeţean. Dacă ţinea la acest proiect, colabora cu Primăria Cluj-Napoca, cu Asociaţia Metropolitană. Situaţia este gravă pentru că odată atribuite prin licitaţie, aceste contracte pot fi prelungite la nesfârşit, iar demersul Asociaţiei Metropolitane va fi total compromis", a comentat Coroian.


Horea Uioreanu se apără, însă, spunând că nu avea de ales. "Am trimis traseele pentru a fi scoase la licitaţie pentru că exista o hotărâre executorie. Nu aveam de ales. Nu sunt un jurist la fel de bun ca Emil Boc dar ştiu că legea spune că o hotărârea executorie trebuie pusă de înadată în aplicare, cu sau fără motivare", s susţine Uioreanu. El neagă că ar fi primit solicitarea din partea Asociaţiei Metropolitane încă din luna august. "Când am primit solicitarea, am organizat şedinţa de Consiliu şi am aprobat scoaterea acestor trasee. Nu e totul pierdut. Vă asigur că dacă vom câştiga procesul pe fond, atunci, practic Hotărârea pe care noi am dat-o în octombrie va putea produce efecte, astfel că licitaţia organizată pe aceste trasee se va putea anula, iar RATUC va putea să opereze", a comentat Uioreanu.

Comenteaza