Video Adio școli, creșe și sensuri giratorii din banii dezvoltatorilor. PSD Cluj-Napoca cere eliminarea “obligațiilor colaterale” pe care Primăria le impune investitorilor imobiliari

Adio școli, creșe și sensuri giratorii din banii dezvoltatorilor. PSD Cluj-Napoca cere eliminarea “obligațiilor colaterale”  pe care Primăria le impune investitorilor imobiliari

Președintele PSD Cluj-Napoca, Ovidiu Săcară, candidat la Consiliul Local, a declarat, la ZIUA LIVE, că principalele probleme cu care se confruntă clujenii sunt costurile mari și traficul rutier.

Costul vieții și implicit calitatea vieții la Cluj sunt subiecte aduse în discuție atât de reprezentanții opoziției cât și de către cei ai puterii. Traiul scump din Cluj-Napoca implică, pe de o parte, aspectul imobiliar - prețuri mari la spații comerciale, case, apartamente și terenuri, iar pe de altă parte, costurile obișnuite de zi cu zi – coșul zilnic.

Ovidiu Săcară a explicat, la ZIUA LIVE, în ce fel administrația locală ar putea interveni pentru a mai „domoli” aceste costuri. Soluția ar fi, în opinia sa, reglementarea urbanistică, astfel încât solicitările de întocmire a Planurilor Urbanistice Zonale să fie reduse considerabil.

„Problema acestor costuri, cel puțin pe investițiile imobiliare pleacă de la faptul că autoritatea publică locală în special primăria și executivul primăriei, dar și deliberativul, nu au stabilit niște principii clare de urbanism. Nu e normal să avem un Plan Urbanistic General așa cum îl avem. Primăria, la solicitarea unei autorizații de construire îl obligă pe cetățean sau pe investitor să execute un Plan Urbanistic Zonal care implică foarte multe chestiuni ce necesită niște costuri, niște investiții colaterale care vin pe umerii investitorului sau ai cetățeanului care vrea să își ridice o casă, deci toate acestea adaugă costuri la total preț de vânzare sau de comercializare a unui imobil construit.

Primăria, spre exemplu, dacă primește o solicitare de la un investitor care vrea să construiască 100 de apartamente la Cluj-Napoca îl obligă pe acel investitor să construiască o creșă, o grădiniță, un parc, alei, infrastructură, să tragă utilitățile, să instaleze un transformator electric și toate aceste costuri pentru investitor sunt necesare că altfel nu primește autorizația de construire, dar ele se vor răsfrânge în fiecare metru pătrat de apartament vândut de către acel investitor către cetățeanul care se stabilește în Cluj-Napoca”, a spus Ovidiu Săcară.

Liderul PSD Cluj-Napoca consideră că anumite solicitări din autorizația de construcție ar putea fi eliminate. În opinia sa, primăria ar trebui să facă lucrurile invers, adică să nu dea autorizații pentru zonele care nu au amenjate utilități sau nu au infrastructură.

„Teoretic, administrația locală nu ar trebui să dea autorizație de construire pentru zonele care nu sunt amenajate cu utilități, dimpotrivă, ar trebui să pună la dispoziție aceste drumuri, utilități, până la limita proprietății în care se va investi. Primăria nu face asta, din păcate. De 20 de ani încoace facem studii peste studii, care nu se finalizează, nu vedem nicio rețea stradală pusă la punct, astfel încât după aceea să te apuci de construit, la noi toată procedura e invers.


Începem să construim pe drumuri de pământ, de noroi, după care venim cu infrastructura. Nu așa se face, această condiționare prin PUZ-uri impusă de către primărie duce la niște costuri extra pentru investitori, iar investititorii implicit își vor recupera banii respectivi din vânzarea apartamentelor. Deci doar din aceste artificii prețul pe metru pătrat în Cluj-Napoca se estimează a fi cu 350 de euro pe metru pătrat mai mare (decât în alte locuri – n.red)”, a completat Săcară.

Cum scăpm de trafic?

Social democratul clujean mai spune că PSD va susține investițiile pentru fluidizarea traficului rutier, mai ales pe cele asumate. Centura metropolitană și metroul sunt două din acestea. De asemenea, tot pentru fluidizarea traficului din oraș, sunt necesare câteva traversări subterane, în marile intersecții.

„Nu putem, în acest moment să decongestionăm traficul rutier din Cluj-Napoca, atâta timp cât nu avem o centură metropolitană circulară, în jurul municipiului, astfel încât să deviem cel puțin 30 la sută din traficul de azi din oraș. Asta e prima investiție ce trebuie realizată, iar un al doilea pas dacă este necesar acest metrou... trebuie văzut dacă avem nevoie de acest metrou. Eu personal am unele rețineri, Nu aș vrea să se retragă această opțiune, nu e posibil și nu aș vrea, dar aș vrea să fie gestionată foarte bine, să fie reduse termenele de execuție la extrem, cât se poate. Un șantier timp de 10 ani va paraliza zona centrală de la un capăt la altul.

Vorbim de câteva milioane de metri cubi de pământ care trebuie excavat din subteran și transportat în afara orașului, iar acest transport din subteran trebuie făcut cu camioane de mare tonaj. Toate vor trece prin zona centrală. Dacă nu avem o centură metroplitană care să preia din trafic și ne apucăm de metrou, înainte de centrură, vom avea un blocaj”, a mai spus social democratul.

Publicat de NEWS PORTAL SRL la comanda Partidului Social Democrat – Organizația Județeană Cluj, Cod mandatar financiar: 21240002
 
 

Comenteaza