A treia, cu noroc! Cine supervizează lucrările la metrou din Cluj-Napoca, pentru 211 mil. lei

A treia, cu noroc! Cine supervizează lucrările la metrou din Cluj-Napoca, pentru 211 mil. lei

O oferta a fost depusă pentru cel mai scump contract de consultanță pentru cea mai mare investiție din Transporturi. Este vorba despre contractul pentru supervizarea lucrărilor la metrou din Cluj-Napoca.

 

Oferta a fost depusă de o asociere formată din Egis România (Leader) și Egis Rail. Contractul, care se află la a treia licitație, după ce la primele două nu au fost depuse oferte, are o valoare de 211 milioane lei. Banii provin din fonduri europene nerambursabile prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), prin Planul Național de Relansare și Reziliență (PNRR) și prin Programul Operațional Transporturi (POT) 2021-2027. Termenul de implementare a proiectului este de 156 de luni (13 ani), fără posibilitate de reînnoire.  

Oferta se afla în etapa evaluării tehnice și financiare până în luna octombrie. Contractul are termenul de implementare este de 114 de luni (9 ani și 5 luni). Criterile de evaluare stabilite vizează prețul ofertei, experiența experților, dar și metodologia propusă de viitorii consultanți pentru îndeplinirea contractului. Oferta va fi verificată de către experții tehnici ai Asocierii SWS Engineering S.p.A., SYSTRA și METRANS Engineering S.R.L.

Grupul francez de proiectare, inginerie și consultanță în construcții Egis este prezent în România prin firmele Egis România și Egis Internațional SA Franța, Sucursala București. Egis Romania este chiar firma pe care a condus-o Clotilde Armand, în perioada martie 2017-iunie 2019, din postul de director Dezvoltare pentru Europa. Cel care a preluat funcția de director general al Egis Romania la momentul respectiv, Alain de Penfentenyo, fusese înainte director de proiect al Egis în Algeria, unde din 2014, s-a ocupat de lucrările la autostrada algeriană Est-Vest. 

Egis va asigura consultanță și supervizare și pentru proiectul de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor. De asemenea, firma a câștigat contracte pe bandă rulantă cu statul, în mandatul lui Cătălin Drulă la Ministerul Transporturilor: realizarea studiului de fezabilitate al Drumului Expres Bacau-Piatra Neamt, studiul de fezabilitate si proiectul tehnic pentru autostrada Brașov – Bacău, studiile de fezabilitate și proiectele tehnice pentru Drumul Expres Pașcani-Suceava, studiul de fezabilitate pentru primul lot din drumul de mare viteza Baia Mare – Suceava. etc.

Nu în ultimul rând, ani de zile Egis România a încasat bani buni pentru supervizarea lucrărilor la autostrada Transilvania, deși pe această autostrada nu se mai făcea nimic după plecarea americanilor de la Bechtell.

Contractul de aproximativ 9 miliarde lei pentru magistrala de metrou M1 de la Cluj-Napoca a fost semnat, joi, 25 mai 2023, în prezența premierului Nicoale CIucă și a miniștrilor Lucian Bode și Sorin Grindeanu. Evenimentul a avut loc în Sala de sticlă a primăriei Cluj-Napoca.

Prima linie de metrou din afara Bucureștiului este cel mai mare contract din Transporturi de până acum, un contract ,,la cheie” pe 8 ani care primește 1,5 miliarde lei (300 de milioane Euro) prin PNRR.

Asocierea Gulermak – Alstom – Arcada a câștigat contractul cu o ofertă de 9 miliarde de lei. Contractul pentru Magistrala de 21 de kilometri și 19 stații are o durată de 96 de luni și are 300 de milioane de euro finanțare prin PNRR. Ministerul Transporturilor asigură finanțarea de la bugetul de stat, fonduri europene, dar și Primăria Cluj-Napoca va avea o contribuție de la bugetul local. Finanțarea din PNRR de 300 de milioane Euro este pentru structura primelor 9 stații cu termen de finalizare august 2026.

Traseul liniei de metrou ușor (metro light MTR-L) este următorul:

Secțiunea VEST: Strada Șesul de Sus – Strada Teilor – Liziera pădurii (între Str. Eroilor și Str. Subcetate) – Str. Abatorului – Cazarmă Florești – viitorul Spital Regional de Urgență – Str. Răzoare, cu stațiile: 1. Țara Moților (Teilor), 2. Teilor (Eroilor), 3. Copiilor (Subcetate), 4. Sănătății (Spitalul de Urgență), 5. Prieteniei (Răzoare); Secțiunea CENTRU: Drumul Sfântul Ioan – Str. Primăverii – Calea Mănăștur – Calea Moților – Str. Memorandumului – Piața Unirii – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Avram Iancu – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Mărăști cu următoarele stații: 6. Natura Verde (Bucium), 7. Mănăștur (Izlazului), 8. Sfânta Maria (Câmpului), 9. Florilor (Cluj-Arena), 10. Sportului (Mihai Eminescu), 11. Piața Unirii, 12. Piața Avram Iancu, 13. Armonia (Petofi Sandor), 14. Piața Mărăști; Secțiunea EST: Ramura Muncii: Piața Mărăști – Aurel Vlaicu – IRA – Strada Beiușului – Bulevardul Muncii, cu stațiile 15. Transilvania (Siretului), 16. Viitorului (IRA), 17. Muncii; Ramura Sopor: Piața Mărăști – Strada Teodor Mihali – Strada Alexandru Vaida Voevod – Sopor, cu stațiile 18. Cosmos (Alexandru Vaida Voevod), 19. Europa Unită (Becaș) și cu Depoul Sopor.

Comenteaza