10 ani după un drum de legătura cu autostrada = HAOS la intrare în Cluj-Napoca. Şoferii au doar două variante, ambele bară la bară

10 ani după un drum de legătura cu autostrada = HAOS la intrare în Cluj-Napoca. Şoferii au doar două variante, ambele bară la bară

Cluj Napoca așteaptă de peste 10 ani un drum de legătură cu Autostrada Transilvania.

În 2009, Compania de Drumuri inaugura tronsonul Turda – Gilău, primii 42 de kilometri din Autostrada Transilvania, iar în 2018 încă 12 kilometri pe tronsonul Gilău-Nădășelu. Pentru a intra în Cluj Napoca de pe Autostrada A3, șoferii au doar două variante, ambele dificile din cauza traficului intens: ieșirea de pe A3 pe la Turda și apoi circulație pe DN 1 aproximativ 30 kilometri pe Dealul Feleacului sau ieșirea pe la Gilău, aproximativ 20 kilometri, dar cu trafic bară la bară între Florești și intrarea în Cluj (tronsonul DN 1 – Floreşti are peste 50.000 autovehicule pe zi). Contractul pentru proiectarea unui drum de legătură între Autostrada Transilvania și DN 1 în zona localității Tureni (aprox. 6 km.) a fost semnat în noiembrie 2020, iar documentația ar trebui predată anul anul acesta. Proiectarea și ulterior execuția se vor face cu fonduri europene, anunță CNAIR : „COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar al finanțării și MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, în calitate de ORGANISM INTERMEDIAR pentru TRANSPORT, au convenit în data de 09.06.2021, încheierea Contractului de Finanțare nr.102 pentru proiectul „Elaborare Studiu de fezabilitate si intocmire Proiect Autorizare Lucrari la obiectivul Drum Expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (Turda) si Varianta de ocolire Cluj Est (V.O.C.E.)”, transmite pe pagina oficială Compania de Drumuri. Şoferii care aleg varianta traseului pe DN 1 prin Turda stau la cozi, podul peste Arieş de la Turda fiind în reparaţii capitale, scrie econmedia.ro

Asociația Pro Infrastructură anunță că Ministerul Mediului ar putea întârzia proiectul legăturii A3 – DN 1 cu încă un an, pentru că Protecţia Mediului Cluj ar urma să ceară un studiu cu o durată de un an pentru observarea faunei pe terenurile arabile.

Iniţial, Drumul de Legătură A3 – DN 1 prin Tureni era inclus la finanţare prin PNRR, însă nu a mai apărut în varianta finală transmisă Comisiei Europene, cel mai probabil urmând să fie construit prin Programul Operaţional Transport. În funcţie de calendarul lansării licitaţiei şi derularea acesteia, un termen de doi ani pentru achiziţie şi execuţie este rezonabil.

Comenteaza