Clujenii se întrec în sesizări de pe mobil. Aplicaţia "My Cluj" are peste 5.000 de utilizatori

Clujenii se întrec în sesizări de pe mobil. Aplicaţia
Aplicaţia "My Cluj", lansată de primărie, prinde rădăcini în comunitatea clujeană. Peste 5.000 de oameni au folosit până acum platforma online.

Prin intermediul aplicaţiei online, utilizatorii pot sesiza municipalitatea în privința diverselor probleme din oraș, de la deșeuri la încălcări ale legislației urbanistice, iluminat public, starea drumurilor și a trotuarelor la parcări.

Raportul prezentat de Primăria Cluj-Napoca la solicitarea Ziua de Cluj arată că, de la lansarea "My Cluj", în 24 martie 2017, au fost înregistrate 3.332 de sesizări. Per total, din cele 3.332 de sesizări, au primit răspuns 2.748.

Numărul sesizărilor săptămânale este, totuşi, în scădere. În cea de-a patra săptămână (14-21 aprilie) au fost formulate 206 sesizări prin intermediul "My Cluj", cu 155 mai puţine decât săptămâna precedentă (8-14 aprilie 2017), când au fost înregistrate 361.

A scăzut și numărul mediu de sesizări primite pe zi, de la o medie de 138 în prima săptămâna de la lansare la 68 în cea de-a doua, la 51 în a treia săptămână, astfel încât, în ultima săptămână, au fost înregistrate în medie 29 de sesizări pe zi.

"De multe ori primim sesizări în afara competenţei primăriei sau care nu ţin de domeniul public. La început, oamenii ne trimiteau până şi link-uri către cântece pe Youtube", ne-a declarat Iulia Perșa, şefa Biroului Mass-Media din Primăria Cluj-Napoca.

Străzile și parcările, în topul sesizărilor

Iată și câteva exemple de sesizări formulate de clujeni:

"Salutare, între M. Zaciu şi Bonjour (car. Bună Ziua) este un şantier pe care lucrările încep la ora 7 dimineaţa şi fac un zgomot infernal. Nimeni nu se mai poate odihni, iar zgomotul continuă până la orele 22. Acest lucru e valabil şi in zilele de sâmbătă şi, ocazional, duminica. Mulţumesc."

"Locuim pe str. G. F. Hegel , dar și străzile învecinate au această problemă. Rugăm verificați dacă lucrările de construcţie a blocurilor de pe str. Soporului, vis-a-vis de parcul Gheorgheni, au autorizație de lucrări pe timp de noapte. În fiecare noapte lucreză o mașinărie de săpat fundații, care presupune și lovituri de ciocan. În perioada aceasta copii au teze şi examene, iar a doua zi nu sunt buni de nimic. Rugăm luaţi măsuri imediate."

Un al treilea exemplu de sesizare, de această dată rezolvată în favoarea reclamantului: "Mașini abandonate pe locuri de parcare pe str. Bălcescu, pe lângă liceu. Ocupă locuri de parcare necesare şi nu plătesc taxa. Vă rog să le ridicați. Vă mulțumesc." Răspunsul dat de primărie, după rezolvarea solicitării: "Bună ziua, autovehiculele au fost somate în vederea ridicării acestora de către proprietari, în conformitate cu Legea nr. 421/2002, fiind în procedură de lucru."

Problemele cel mai frecvent sesizate au legătură cu străzile, aleile, trotuarele şi podurile din oraş (771), parcări şi parking-uri (639), respective cu semnalizarea rutieră (429).

Regula e simplă: Fotografiază, apoi sesizează

Clujenii care observă o problemă o pot raporta direct primăriei. Aplicaţia permite, de asemenea, trimiterea de fotografii de la faţa locului, realizate cu telefonul mobil de utilizatorii aplicației.

"Avantajul major al acestei aplicaţii este integrarea ei cu sistemul intern al primăriei de management al documentelor, INFOCET. Acest lucru ne permite gestionarea mai rapidă a sesizărilor, fără transmiterea documentelor către terţe părţi", a explicat, Iulia Perşa.

La primirea unei sesizări prin intermediul „My Cluj", aceasta este redirecţionată către departamentul din primărie în competenţa căruia intră rezolvarea problemei în cauză. Timpul mediu de răspuns pe sesizare în luna aprilie a fost, în consecinţă, redus la 5 zile, mult mai scurt ca şi în cazul platformelor similare gestionate de terţe părţi, cum ar fi www.domnuleprimar.ro.

Ziua de Cluj a stat de vorbă cu unul dintre cei care au folosit aplicația „My Cluj" și care ne-a relatat că, per total, experienţa a fost una utilă. "Mi se pare bine pusă la punct versiunea desktop a aplicaţiei. Sesizarea pe care am făcut-o s-a rezolvat în 3-4 zile", spune Patricia. Ea a mai adăugat: "Nu am primit, însă, nici o înştiinţare că problema s-a rezolvat, am aflat din vorbă-n vorbă".

Aplicaţia "My Cluj" este disponibilă în App Store şi Google Play, dar şi pe desktop, la adresa mycluj.e-primariaclujnapoca.ro. (Nicolae Mitiș)

Comenteaza